احداث نیروگاه تولید برق در امامزاده حمزه‌علی بروجن
کد خبر: 4144494
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

احداث نیروگاه تولید برق در امامزاده حمزه‌علی بروجن

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: طرحی در جهت خودکفایی بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری به ریاست اوقاف و امور خیریه ارائه و مورد پذیرش قرار گرفت که در این راستا، نیروگاه سه مگاواتی امامزاده حمزه‌علی بروجن طی یک مطالعه علمی از سوی کارشناسان در دستور کار قرار گرفته است.

محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز هشتم خردادماه در «همایش بزرگداشت امامزادگان چهارمحال و بختیاری» با محوریت آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد با اشاره به اینکه حرکت‌های جهادی خوبی در سال‌های اخیر در حوزه آبادنی امامزادگان و بقاع متبرکه و احیای موقوفات چهارمحال‌وبختیاری اتفاق افتاده است، اظهار کرد: افتخار همه ما این است که خادمان نوادگان پاک ائمه معصومین(ع) در ایران اسلامی هستیم و به تعبیر مقام معظم رهبری «ما کسانی بودیم که اهل‌بیت را زودتر از همه شناختیم و در راه گسترش اسلام اینهمه تلاش کردیم. ما کسانی بودیم که مظلومان اهل بیت را که در خانه‌های خود یعنی مکه، مدینه، کوفه امان نداشتند، در آغوش خود پذیرفتیم».

وی با ذکر اینکه ایرانیان علاقه وافری به اهل بیت عصمت و طهارت دارند، ادامه داد: ما همواره از امامزادگان عظیم‌الشأن می‌خواهیم که به مدد وجهه‌ای که نزد خدا دارا هستند، بین ما و خداوند واسطه شوند. 
نوروزپور با تأکید بر اینکه دفن اموات در جوار بقاع متبرکه اگر امکان‌پذیر است دریغ نکنیم، تصریح کرد: این موضوع علاوه بر درآمدزایی، باعث آمد و شد مردم از اقشار مختلف می‌شود و حتی کسی که شاید اهل مسجد و روضه هم نباشد برای زیارت امواتش به امامزاده می‌آید و می‌توان از این فرصت‌های هر چند لحظه‌ای برای تبلیغ و انتقال معارف دین استفاده کرد. 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اوقاف وظیفه خادمی امامزادگان را دارد، توضیح داد: این مهم به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست و نیکان و بزرگان هر شهر و بلاد باید در این هشت هزار و ۷۶۷ بقعه متبرکه دعوت به همکاری و همیاری شوند؛ شش هزار ۶۰۰ بقعه متعلق به امامزادگان، ۳۴ بقعه متعلق به پیامبران و مابقی متعلق به علما، مشاهیر و بزرگان مورد احترام مردم هستند که از جمله به بقعه مرحوم شيخ صدوق یا علامه مجلسی و ... می‌توان اشاره داشت.

اداره امامزادگان به دست مردم 

نوروزپور با اشاره به اتفاقات خوب در بقاع متبرکه کشور و چهارمحال‌وبختیاری، گفت: از بدو شیوع کرونا تا امروز بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی از پایگاه امامزادگان توزیع شده است که ۷۰ درصد هزینه این بسته‌ها توسط مردم و ۳۰ درصد از محل درآمد امامزادگان و موقوفات منطبق تأمین شده است.

وی بیان کرد: این حرم‌ها و بقاع متبرکه در جای‌جای کشور توسط مردم اداره می‌شوند و اوقاف به دنبال این نیست که بقاع متبرکه و مساجد دولتی باشند، بلکه باید مردمی اداره شوند و دولت تنها در مواردی که نیاز به کمک است، اعتباری را تأمین کند تا بحرانی پیش نیاید؛ امروز آستان قدس رضوی به‌صورت مردمی به این جایگاه رسیده که ۶۰ هزار نفر را بیمه کرده است و ایجاد اشتغال برای ۶۰ هزار خانواده دارد. 

نوروزپور ايجاد منابع مالی پایدار برای امامزادگان و بقاع متبرکه را یادآور شد و بیان کرد: باید از خیران بخواهیم که برای این اماکن مقدس و همچنین، حوزه‌های علمیه، مساجد، مصلی‌ها و ... موقوفه ایجاد شود تا منابع پایدار داشته باشند. طرحی در جهت خودکفایی بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری به ریاست اوقاف و امور خیریه ارائه و مورد پذیرش قرار گرفت که در این راستا، نیروگاه سه مگاواتی امامزاده حمزه‌علی بروجن طی یک مطالعه علمی از سوی کارشناسان در دستور کار قرار گرفته است و امروز طی یک جلسه ویدئوکنفرانس با ریاست سازمان اوقاف کلید خورد، دولت نیز برق این نیروگاه را از ما خریداری خواهد کرد. 

وی با تصریح اینکه مردم متدین ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها همراهی کرده‌اند، گفت: بقاع متبرکه نیز باید مردمی و به‌صورت خیری اداره شوند و همه خیران پای کار بیایند تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود؛ مردم اگر بدانند ما کار می‌کنیم، دست ما را می‌گیرند.

نوروزپور در پایان گفت: خط مشی اوقاف این است که از بین بزرگان، علما و مسئولان و صاحبان فکر و نفوذ به‌عنوان هيئت امنای امامزادگان دعوت شوند و همگی افتخار خادمی این اماکن مقدس را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha