تدوین دانشنامه دفاع مقدس در اولویت کاری فرمانداران قرار بگیرد
کد خبر: 4144573
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
معاون استاندار لرستان:

تدوین دانشنامه دفاع مقدس در اولویت کاری فرمانداران قرار بگیرد

مجید منعمی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس در راستای جهاد تبیین و اثری ماندگار در ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس است، گفت: پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبارات مورد نیاز دانشنامه را انجام خواهیم داد و از فرمانداران شهرستان‌ها درخواست می‌کنم دانشنامه دفاع مقدس را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مجید منعمی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، جلسه شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، هشتم خردادماه با محوریت دانشنامه دفاع مقدس لرستان و با حضور محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سایر اعضا در استانداری لرستان برگزار شد.

مجید منعمی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در این جلسه با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس در راستای جهاد تبیین و اثری ماندگار در ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس است، گفت: پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبارات مورد نیاز دانشنامه را انجام خواهیم داد و از فرمانداران شهرستان‌ها درخواست می‎کنم دانشنامه دفاع مقدس را در اولویت کاری خود قرار دهند.

محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان نیز در این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان اظهار کرد: در سال گذشته شیوه‌نامه علمی دانشنامه دفاع مقدس لرستان به چاپ رسید.

وی به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان استانی در راستای دانشنامه دفاع مقدس لرستان اشاره کرد و افزود: در هر شهرستان یک نفر به‌عنوان مسئول دانشنامه آن شهرستان معرفی شد.

رشیدی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزش مقاله‌نویسی در لرستان ادامه داد: در هر شهرستان نویسندگان و پژوهشگران دانشنامه مطالب ارزشمندی در مورد شهدا و ایثارگران گرد‌آوری کرده‌اند که باید در قالب مقاله نگاشته شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه همزمان با هفته دفاع مقدس جلد اول دانشنامه دفاع مقدس لرستان رونمایی می‌شود، اضافه کرد: در هر شهرستان، دانشنامه آن شهرستان چاپ و منتشر می‌شود و تمام  مقالات مورد تأیید در دانشنامه استان چاپ می‌شود.

رشیدی روند تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امیدوارم با همین شتاب بتوانیم دانشنامه را تدوین کنیم.

یادآور می‌شود، حضور فرمانداران در جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار، تشکیل جلسات شورای هماهنگی دفاع مقدس در شهرستان‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نویسندگی، ارسال فهرست کتاب‌های تهیه شده در شهرستان‌ها به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از جمله مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام
captcha