آمادگی آموزش قرآن و مشاوره به قرا در سفر معنوی حج + فیلم
کد خبر: 4145338
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
یاراحمدی بیان کرد:

آمادگی آموزش قرآن و مشاوره به قرا در سفر معنوی حج + فیلم

عضو کاروان قرآنی حج تمتع ۱۴۰۲ در خصوص استفاده از تخصصش در این سفر معنوی گفت: اساسا ما برای قرائت قرآن به سرزمین وحی اعزام می‌شویم، اما اگر شرایطی پیش بیاید آمادگی آموزش قرآن و مشاوره به قرای دیگر هم وجود دارد.

امسال کاروان قرآنی با حضور ۲۰ نفر از استادان و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه تواشیح به حج ابراهیمی رهسپار می‌شود و اعضای آن به اجرای برنامه در جمع حجاج ایرانی و حاجیان سایر کشور‌ها می‌پردازند. زمان مأموریت اعضای کاروان قرآنی حج از ۳۵ تا ۴۰ روز یا بیشتر به طول می‌انجامد. محسن یاراحمدی، قاری، مدرس و مؤلف کتاب آموزش «صوت و لحن قرائت قرآن کریم» که تجربه اولین سفر معنوی حج را تجربه خواهد کرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در خصوص حس و حال این سفر معنوی جملاتی را بیان کرد.

این قاری قرآن درباره فعالیت‌های قرآنی خود گفت: بنده به عنوان دارنده مدرک درجه یک مدرسان تنغیم قرآن کریم از شورای عالی قرآن و همچنین به‌عنوان مدرس و مؤلف و هچنین داور و قاری قرآن کریم در خدمت قرآن هستم.

وی درباره حس خود از اعزام به این سفر نورانی گفت: برای بار اول است که به این سفر معنوی اعزام می‌شوم. هرچند از سال ۹۰ شرایطی پیش می‌آمد که به این سفر مشرف شوم، اما این توفیق حاصل نمی‌شد و به لطف و عنایت حضرت حق امسال این سفر معنوی روزی ما شد.

یاراحمدی در خصوص حس خود از تشرف به این سفر معنوی گفت: طبیعتا حس بسیار خوب و خاصی دارم. البته این سفر و مسئولیتی که بر عهده تک تک اعضای کاروان گذاشته شده است یک آمادگی معنوی می‌خواهد و از جهتی که ما باید مبلغ قرآن و اسلام باشیم، امیدواریم بتوانیم با کار کردن به روی خودمان از برکات این سفر نیز بهره‌مند شویم.

این مدرس قرآن کریم در خصوص استفاده از تخصصش در این سفر هم گفت: اساسا ما برای قرائت قرآن به سرزمین وحی اعزام می‌شویم؛ علاوه بر اینکه بنده بحث تدریس و تالیف در حوزه قرآنی را دارم، وظیفه اصلی ما در این سفر، تلاوت قرآن است، اما اگر شرایطی پیش بیاید آمادگی آموزش قرآن و مشاوره به قرای دیگر هم وجود دارد.

وی درخصوص انتظار خود از رسانه و نقش آنها در اطلاع‌رسانی هرچه بهتر از این جریان گفت: به لطف خدا اکثر رسانه‌های ما این حرکت و اقدامات را بسیار خوب پوشش می‌دهند و ایکنا هم که به عنوان بهترین رسانه قرآنی جهان است، قطعا فعالیت خودش را در عالی‌ترین و بهترین سطح در این خصوص انجام می‌دهد. در کنار این هم ما اگر بتوانیم به آن‌ها در جهت پوشش و انعکاس اخبار این حوزه کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha