جمع‌آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات در استان قزوین
کد خبر: 4145583
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

جمع‌آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات در استان قزوین

دبیر شورای زکات قزوین از جمع آوری ۱۶ میلیارد و سیصد میلیون تومان زکات در این استان قزوین، طی فروردین و اردیبهشت سال جاری خبر داد.

گندم

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، ناصر ظاهری، دبیر شورای زکات قزوین، با اشاره به اقدامات ترویجی زکات، گفت: با اقدامات ترویجی، تبلیغی که از سوی دبیرخانه شورای زکات به ریاست نماینده ولی فقیه در استان صورت پذیرفت توفیقات بسیار خوبی حاصل شد.

وی بیان کرد: طی فروردین و اردیبهشت سال جاری از محل جمع آوری زکات مستجبه از کشاورزان و همچنین زکات فطریه جمع آوری شده در پایگاه‌های کمیته امداد حضرت امام (ره) در سطح استان ۱۶ میلیارد و سیصد میلیون تومان زکات جمع آوری و در تکمیل و ساخت پروژه‌های عمرانی در روستاها و همچنین بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: زکات فطریه جمع آوری شده با الزامات قانونی توسط دبیرخانه شورای زکات جمع آوری گردید و ۴۰ درصد از مجموع زکات فطریه جهت توزیع بین مددجویان بهزیستی در اختیار این اداره کل قرار گرفت.

وی ادامه داد: زکات فطریه در همان روز عید فطر به حساب مددجویان تحت حمایت این نهاد واریز شد. مراکز نیکوکاری، مساجد و مؤسسات خیریه مجاز نیز با توجه به مصوبات دبیرخانه شورای زکات، زکات فطریه را بین نیازمندان شناسایی شده توزیع کردند.

ظاهری در پایان گفت: طبق مصوبه شورای زکات استان، زکات جمع آوری در روستاها صرف پروژه عمرانی و نیازمندان همان روستا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha