استان‌ها و شهر‌های الگوی طرح ملی «شهرنماز» معرفی شدند
کد خبر: 4145618
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

استان‌ها و شهر‌های الگوی طرح ملی «شهرنماز» معرفی شدند

مدیر مؤسسه قرآنی ریحانة‌النبی(ص) شهرری و مبدع طرح ملی «شهر نماز» گفت: برخی از استان‌ها با توسعه فراگیر این طرح، موفق به اجرا در اکثر شهر‌های استان خود شدند.

استان‌ها و شهر‌های الگوی طرح ملی «شهرنماز» معرفی شدند

مهدی فاضلی، مدیر مؤسسه قرآنی ریحانة‌النبی (ص) شهرری و مبدع طرح ملی شهر نماز در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به گزارشی از انجام این طرح پس از شش سال در کشور گفت: اجرای این طرح طی مدت شش سال اخیر با حمایت، همراهی و مساعدت ستاد اقامه نماز کشور، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شتاب بیشتری گرفت.

وی با اشاره به اجرای ۱۴ خلاقیت در طرح ملی شهر نماز و توسعه آن در ۲۳ استان تا سال گذشته اضافه کرد: استفاده از روش شعر، قصه، بازی و آموزش آسان نماز با بهره‌گیری از ابزار آموزشی نوین و برگزاری صد‌ها همایش آموزشی ویژه مادران و آموزگاران مقطع اول ابتدایی و پیش‌دبستانی از جمله محوریت‌های اجرای طرح ملی شهر نماز است.

فاضلی با اشاره به اینکه این طرح در پنج استان به صورت مداوم در حال انجام است، اظهار کرد: همچنین در ۱۰ استان سعی شده تا به منظور انس کودکان با شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آن‌ها در اجرای این طرح شهید شاخص نماز، معرفی کنیم، شهرهایی چون شهر تفت (استان یزد)، شهر تهران و شهرری (استان تهران)، شهر‌های کرمانشاه، هرسین و سرپل‌ذهاب(استان گیلان)، شهر کرمان و بم (استان کرمان)، هفشه‌جان (چهارمحال و بختیاری)، شهر سمنان و مهدی‌شهر (استان سمنان)، آباده (استان فارس)، شهر بوشهر و جم (استان بوشهر) و شهر اهواز (خوزستان) و استان گیلان.

مبدع طرح ملی شهر نماز بیان کرد: در طول سه سال گذشته، رشد احیای این طرح دوچندان شده است و برخی استان‌ها با توسعه فراگیر آن موفق به توسعه طرح «شهرنماز» در اکثر شهر‌های استان خود شدند که استان‌های طلایی شهرنماز محسوب می‌شوند.

فاضلی ادامه داد: این استان‌های طلایی کشور که با آموزش بیش از ٥٠ تا ٩٠ درصد شهر‌ها و آموزگاران پایه اول ابتدایی استان خود موفق به این عنوان شدند شامل بوشهر، هرمزگان، تهران، سمنان، گیلان، سیستان و بلوچستان و کرمان هستند. همچنین در جمع‌بندی اجرای این طرح ملی، شهر‌های الگوی شهرنماز ۱۴۰۱ هم شامل شهر جم (استان بوشهر)، شهر آباده (استان فارس)، سرپل ذهاب (استان کرمانشاه)، کرمان، یزد، تهران (شهرری و برخی مناطق تهران) و کاشان (اصفهان) هستند که بیش از سه سال از اجرای این طرح در آن شهر‌ها می‌گذرد.

مدیر مؤسسه قرآنی ریحانة‌النبی (ص) شهرری گفت: در بین فعالیت‌های خلاق و اجرای فراگیر طرح شهر نماز، برترین استان‌های نماز به «هرمزگان» با بالاترین سطح فراگیری یعنی آموزش بیش از چهار هزار و ۵۵۰ مربی در ۱۱ شهرستان و «تهران» با اجرا در ۱۰ منطقه و شهرستان با حضور سه هزار و ۵۰۰ آموزگار، مادر و کودک اختصاص یافت.

وی با اشاره به استان‌هایی که برای نخستین بار برای اجرای طرح اقدام کرده‌اند، افزود: استان‌های زنجان، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری و گیلان از جمله این استان‌ها بودند.

فاضلی تصریح کرد: امسال در نظر داریم که این طرح در سایر استان‌ها نیز اجرا شود تا شاهد احیای سنت نماز، پیوند خردسالان با نماز در سطح شهر‌ها و استان‌ها و کشور، خلاقیت و سنت‌های جدید جذاب برای کودکان، مسجد محوری و انس کودکان با مسجد و امام جماعت، ایجاد مثلت ارتباط، همبستگی و وظیفه‌مداری بین خانه، مدرسه و مسجد و... باشیم.

انتهای پیام
captcha