انقلاب اسلامی و شخصیت امام خمینی(ره)
کد خبر: 4145718
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

انقلاب اسلامی و شخصیت امام خمینی(ره)

استاد حوزه علمیه یزد، انقلاب اسلامی ایران را در مقایسه با سایر انقلاب‌ها بی‌نظیر خواند و گفت: این انقلاب تجسم شخصیتی امام خمینی(ره) بوده و باید به پاس زحمات امام امت، پاسدار واقعی این انقلاب باشیم.

محمود دهقان‌نیری امام جمعه شاهدیه و محمدعلی خسروی استاد حوزه علمیه یزدحجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با تسلیت چهاردهم خردادماه، سالروز ارتحال جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) گفت: امام راحل به گردن ملت ایران بلکه مسلمانان عالم و مظلومان جهان حق بزرگی دارد، چرا که باب جدیدی به‌غیر از نظام سلطه شرق و غرب به روی آنان گشود و آن راه اسلام ناب محمدی است، اسلامی که برخاسته از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه ما در برابر این امام وظایفی داریم اضافه کرد: آشنایی با اصول و مکتب امام از جمله وظایف ما است زیرا مکتب امام پیوند دین با علم و سیاست، پیوند عقلانیت و معنویت و همچنین پیوند سیاست با اخلاق بود. مکتب امام خداباوری و خدامحوری بود، مکتب امام جهاد و ایستادگی در برابر دشمن است.

دهقان‌نیری، صیانت از اصول و مکتب امام را دیگر وظایف نسبت به امام(ره) برشمرد و گفت: از آغاز تشکیل جمهوری اسلامی تا به امروز، حتی یک لحظه دشمنان اسلام دست از دشمنی بر نداشتند، از ترور شخصیت‌های مؤثر در انقلاب اسلامی گرفته تا جنگ و تحریم اقتصادی، از همه ابزارها در جهت مقابله با نظام اسلامی به‌کار گرفتند، به فضل الهی تاکنون شکست خورده‌اند.

امام جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه امروز محور برنامه دشمن در برابر جمهوری اسلامی ایران دو چیز است بیان کرد: تحریف اصول و مکتب امام از آن جمله است، عده‌ای افکار پوسیده خود را به نام اندیشه امام مطرح می‌کنند. پشت نام امام کمین می‌کنند تا به خواسته‌های خود برسند. اسلام آمریکایی را به نام اسلام ناب محمدی، و تمدن وارداتی را به نام تمدن اسلامی، آزادی غربی را به‌جای آزادی اسلامی به جوانان ما معرفی کنند.

وی، ناکارآمد نشان دادن مکتب امام را از دیگر محورهای برنامه دشمن در برابر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت: دشمن تبلیغات زیادی دارد که نظام اسلامی نتوانست مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم را حل کند. اگر نظام اسلامی این قدر ناکارآمد است، چرا این اندازه دشمنان در جهت نابودیش تلاش می‌کنند. این اندازه دشمنی دلیل بر کار آمد بودن نظام و درستی راه اوست.

پاسدار واقعی انقلاب باشیم

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی، استاد حوزه علمیه نیز گفت: در مورد امام خمینی(ره) حرف‌های زیادی گفته شده است اما توجه به این انقلاب با این عظمت که یادگار امام امت است، برای ما قابل توجه است و به این امر کمک می‌کند که بخشی و بُعدی از شخصیت امام را بشناسیم.

وی ادامه داد: بی‌تردید انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با سایر انقلاب‌ها یک انقلاب بی‌نظیر است، زیرا رهبری آن را امام امت برعهده داشت و در واقع تجسم شخصیت امام خمینی(ره) است که شخصیت بی‌نظیری داشت و نمی‌توان در میان رهبران انقلاب‌های دنیا مثل امام را پیدا کنیم.

خسروی افزود: جهت انقلاب نیز آشکار است، در حقیقت این انقلاب به همه ابعاد زندگی انسان توجه دارد، برخلاف بسیاری از انقلاب‌ها که نوعاً بُعد خاصی را مورد توجه قرار می‌دهد و برخی انقلاب‌ها سیاسی یا اجتماعی یا جنبه و جهت اقتصادی دارند، اما در انقلاب اسلامی ایران همه این ابعاد را به سادگی می‌توان دید که دوران دفاع مقدس، بحث انتخابات، مباحث اخلاقی، ایثار، کمک به مظلومان عالم، رشد و شکوفایی علمی و اقتصادی و ... از آن جمله است لذا این تجسم شخصیت امام بود چون امام شخصیت همه‌جانبه و بی‌نظیری داشت.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید انقلاب اسلامی را که شاهکار امام امت بود، و همزمان به همه ابعاد انسانی و الهی توجه دارد به دنیا بشناسانیم گفت: انقلاب اسلامی ایران به دنبال رشد جامع و متوازن جامعه بشری است و این آن‌چیزی است که شخصیت امام خمینی(ره) بود. حتی در میان علما و بزرگان هم انسان‌های برجسته‌ای بودند اما در یک بُعد زندگی مثلاً تربیتی و یا سیاسی اشکالات و نقایصی داشتند اما در شخصیت امام هیچ‌کدام از این نقایص و ضعف‌ها را نمی‌بینیم و لذا باید به پاس زحمات امام امت، پاسدار واقعی این انقلاب باشیم که یادگار امام امت و تجسم تمام شخصیت امام(ره) است.

انتهای پیام
captcha