رمز تکامل راه امام (ره) در وحدت و انسجام ملی نهفته است
کد خبر: 4145722
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

رمز تکامل راه امام (ره) در وحدت و انسجام ملی نهفته است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری در پیامی مشترک ضمن گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد، رمز بقای راه امام راحل را در وحدت و انسجام ملی دانستند.

آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد، آیت‌الله وافی نماینده یزد در مجلس خبرگان رهبری  به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و آیت‌الله وافی نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری  به مناسبت فرارسیدن سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین پانزده خرداد پیامی مشترک صادر کردند.

در این پیام آمده است: 

«رحلت جانسور بزرگ پرچم‌دار حرکت حسینی در قرن حاضر و تنها لبیک‌گوی واقعی هَل مِن ناصر یَنصُرُنی امام حسین آنکه خدا را شناخت و عاشق او و بندگان خدا و حاکمیت الله و بندگی خداوند بود و با قدرت الهی توانست بت‌های روی زمین را بشکند و سیطره مدعیان ابر قدرت را در هم بریزد و تنها راه سعادت را اطاعت از خداوندی که کمال مطلق و مالک همه عالم هستی است را به جهانیان عرضه کند و ملت‌ها را بیدار کرده، پرده ظلمت و غفلت و بی‌فکری را از بین ببرد و شعاع نور عظمت خداوند و بیداری و آزادی علم و تفکر را گسترش دهد.

ایشان توانستند به ظالمان نهیب بزنند و در مقابل قدرت‌های غرب و شرق آن زمان ایستادگی کنند و از زندان و تبعید و اعدام نترسیدند و در زندان هم فریاد استقامت سر دادند و می‌فرمودند که من در کشور مرجع صلاحیت‌داری نمی‌بینم و سینه خود را مقابل توپ و مسلسل‌ها آماده کرده‌ام. ایشان در نجف و پاریس در مقابل همه توطئه‌ها به خصوص در پاریس که در قلب دشمن، همه بر او حمله‌ور می‌شدند نه تنها یک لحظه به آن‌ها تمایل پیدا نکرد بلکه مثل یک کوه با توکل به خدا ایستادگی کرد و انقلاب و اسلام را با شجاعت و شهامت به جهانیان صادر کرد.

پانزدهم خردادماه برنامه‌ریزی شده آمریکا و اسرائیل بود، اما عِرق دینی و حماسه الهی مردم و عشق آن‌ها به امامشان و هدف متعالیشان باعث پایداری و ایستادگی و مقاومتشان شد که ما خود شاهد فداکاری و مقاومت و حماسه الهی مردم در آنروز بودیم و دیدیم که مردم ورامین کفن پوشان به میدان آمده بودند که دشمن آن‌ها را با مسلسل‌ها و آتش بار‌ها به خاک و خون کشیدند که امام فرمودند پانزدهم خرداد مثل عاشورا باید زنده بماند. انقلاب اسلامی با هدایت رهبر معظم انقلاب اکنون بنای استواری است که بر سنگ بنای اندیشه‌های ماندگار حضرت امام (ره) و متکی به پشتیبانی ملت بزرگ ایران در راه پیشرفت و سرافرازی قدم بر می‌دارد.

رمز بقا و تکامل خط و راه امام (ره) در وحدت و انسجام ملی نهفته است و همگان باید بدانیم امروز اختلاف افکنی و ناامید ساختن مردم از آینده حرکت در مسیر پیشرفت جامعه و به سود ایران عزیز نیست. جامعه بی‌امید و بی‌اراده نمی‌تواند با نشاط و تغییرآفرین باشد. در اندیشه امام راحل رحمت الله علیه، مردم به عنوان، ولی نعمتان و صاحبان اصلی کشور، نقش محوری در تشکیل و اداره و استمرار جمهوری اسلامی دارند.»

انتهای پیام
captcha