دشمن به دنبال جدایی مردم از روحانیت است
کد خبر: 4145918
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۱
آیت‌الله مدرسی:

دشمن به دنبال جدایی مردم از روحانیت است

مرجع تقلید شیعیان در عراق با هشدار نسبت به تلاش دشمن نسبت به جدایی مردم از روحانیت گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند مردم را از علما و حوزه علمیه جدا کند و همه تلاش‌ها در این زمینه به نتیجه نرسیده است؛ زیرا دست خدا با علمای الهی و مؤمنانی است که گرد آنان جمع شده‌اند.

آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسیبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در عراق در دیدار با جمعی از حوزویان و طلاب در کربلا نسبت به تلاش دشمنان امت اسلام برای هدف قرار دادن حوزه‌های علمیه و علمای مجاهدی که در این عرصه فعالیت می‌کنند هشدار داد و این امر را هدف قرار دادن کل دین اسلام دانست.

وی تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند مردم را از علما و حوزه علمیه جدا کند و همه تلاش‌ها در این زمینه به نتیجه نرسیده است؛ زیرا دست خدا با علمای الهی و مؤمنانی است که گرد آنان جمع شده‌اند.

آیت‌الله مدرسی افزود: عوامل متعددی وجود دارد که علما را از هر سو هدف قرار می‌دهد، زیرا سلاح‌ها نه تنها بدن آنها را هدف قرار می‌دهد، بلکه زبان‌ها نیز مقام و جایگاه آنان را در میان مردم هدف قرار می‌دهد. شاید بارزترین این عوامل نقش تاریخی و فعال این نهاد و مردان آن در زندگی امت و مقابله و ایستادگی آنها در برابر تمام توطئه‌های استکبار جهانی در جهت کنترل سرنوشت و توانمندی‌های امت اسلامی باشد.

مرجع تقلید شیعیان بر لزوم آگاهی مردم از حجم این توطئه‌ها که این بنای عظیم را هدف قرار می‌دهد، تأکید کرد و از آنان خواست با حمایت و تجمع در اطراف علما در مقابل این حملات سازماندهی شده بایستند، زیرا آنها امان اهل زمین و وارثان پیامبران راستین هستند.

آیت‌الله مدرسی علما و طلاب حوزه‌های علمیه را به توکل بر خدا و حضور در عرصه امر به معروف و نهی از منکر و اتحاد در برابر افکار انحرافی که می‌خواهند به عزم و اراده امت اسلامی ما ضربه بزنند، دعوت کرد و گفت: جامعه اسلامی در طول عصر‌ها وارد درگیری‌ها و گرفتاری‌های زیادی شده است، اما به لطف خدا و حضور مردم در جمع علما توانسته است همه این مشکلات و گرفتاری‌ها را به چالش بکشد و این اصل تا زمانی که علما پرچم را به حضرت صاحب‌‌الزمان(عج) تحویل دهند، باقی است.

انتهای پیام
captcha