تجدید بنای بقیع یک مطالبه عمومی است
کد خبر: 3615164
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
آیت‌الله مدرسی:

تجدید بنای بقیع یک مطالبه عمومی است

گروه اندیشه: آیت‌الله مدرسی با انتشار نامه‌ای خطاب به علمای جهان اسلام نسبت به اهتمام ایشان در راستای بازسازی قبرستان بقیع تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله مدرسی، آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به علمای جهان اسلام نکاتی بدین شرح مطرح کردند: گسترش بحران‌ها در دنیای امروز و بالاخص در جهان اسلام مستلزم تلاش بیشتر ما برای نجات انسان‌ها از جهل، تعصب، جنگ و فقر و فحشا است. خداوند متعال نعمت محبت مردم را به ما موهبت کرده و به موجب این محبت عمل به آیات شریفه: (ای اهل ایمان در کار دین صبور باشید و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید و مراقب کار دشمن بوده و خدا ترس باشید، باشد که پیروز و رستگار شوید) و (در راه خدا به گونه‌ای که شایسته اوست جهاد کنید) را بر ما واجب نموده است.

و شما علمای اعلام به واسطه علم به فقه قرآن و سنت پیامبر اکرم و ائمه اطهار(ع) برای مبارزه با سربازان شیطان توانایید.

از مهمترین بلایایی که امروزه مسلمانان بدان گرفتار گشته‌اند، تکفیری‌های تندرویی هستند که در جهت اهداف سیاسی از ناآگاهی جوانان به حقایق دین سو استفاده می‌کنند. و باعث آشفتگی، تنش و جنگ‌های خانمان‌سوز در جهان اسلام شده‌اند. و همچنین آوازه دین مبین اسلام را در دنیا خراب کرده‌اند.

در راه اهداف گمراه خویش، ویران کردن مراقد شریف ائمه اطهار(ع) و اولیای خدا و نافرمانی از دستور خداوند در تکریم مؤمنان احترام به اصحاب کهف در آیه: (بر غار آنان عبادت‌گاهی می‌سازیم) -، از بارزترین اعمال شوم این گروه بود. در حالی که مسلمانان و بزرگان علما همواره در اماکن متبرک همچون مرقد رسول اکرم(ص) و امامان اطهار(ع)، خداوند یکتا را عبادت می‌کردند. تا اینکه این فرقه ضاله بر سر کار آمدند و مراقد متبرک را در مدینه منوره ویران کردند. مراقد شریف:

۱ـ سبط اکبر رسول الله، حسن بن علی(ع) و فرزند برومند حضرت صدیقه فاطمه زهرا، دخت نبی اکرم(س).

۲ـ امام زین العابدین علی بن حسین(ع).

۳ـ امام باقر محمد بن علی(ع).

۴ـ امام صادق جعفر بن محمد(ع).

این جنایت کور ابتدای گسترش تفکر گمراه این فرقه بود که تا به امروز تمامی مسلمانان از تفکرات آنان در رنجند.

امروز ۸ شوال سالگرد هدم مراقد مبارک و شریف بقیع است. همه ما به عنوان علمای دین باید رهبری جریان ضد تکفیری را بر عهده بگیریم و برای شروع، تجدید بنای مراقد شریف اهل بیت(ع) را مطالبه کنیم. و بعد از آن بکوشیم این تفکر خرافه‌ای قدیمی را ریشه‌کن کنیم و مسلمانان را به حقیقت دین مبین آگاه کنیم. دینی که خداوند سبحان درباره آن می‌فرماید: (و ما شما را اینچنین امتی وسط قرار دادیم تا شاهدان بر سایر مردم باشید و رسول بر شما شاهد باشد).

 

captcha