ثبت‌نام بیش از ۱۵۰۰ یزدی در مسابقات قرآن و عترت بسیج
کد خبر: 4145973
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

ثبت‌نام بیش از ۱۵۰۰ یزدی در مسابقات قرآن و عترت بسیج

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر یزد با اشاره به برگزاری سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج، گفت: تاکنون بیش از 1550 نفر از استان یزد در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدحسین زارع مهریزی، مدیر دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر استان یزدحجت‌الاسلام محمدحسین زارع مهریزی، مسئول دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج گفت: سطح این دوره از مسابقات و رشته‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شده که علاوه بر بسیجیان، آحاد مردم هم بتوانند در این مسابقات شرکت کنند و لذا این مسابقات مختص بسیجیان نیست.

وی، انس عمومی جامعه و آحاد بسیجیان با قرآن کریم را از اهداف اصلی این مسابقات برشمرد و ادامه داد: رونق آموزش‌های قرآنی از طریق برقراری کلاس‌های قرآنی در سطح نواحی و پایگاه‌ها، ایجاد شور و نشاط و رقابت قرآنی بین بسیجیان و همچنین شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی در بین بسیجیان و آحاد مردم از دیگر اهداف مسابقات است.

زارع با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن و عترت بسیج در سه بخش فردی، خانوادگی و گروهی اضافه کرد: بخش فردی شامل رشته‌های آوایی با تنوع رشته‌ای از رده سنی زیرهفت سال آغاز می‌شود و تا بزرگسال ادامه دارد. یکی از این رشته‌ها حفظ و مفاهیم سوره مبارکه ملک ویژه رده سنی بالای 16 سال است که افراد می‌توانند با حفظ این سوره تا مرحله کشوری راه یابند .

وی رشته‌های مهارتی، معارفی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و دعاهای مأثور را از دیگر رشته‌های بخش فردی عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند به سایت دارالقرآن بسیج به آدرس www.quranbsj.ir مراجعه و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند یا برای اطلاعات بیشتر عدد 1 را به سامانه پیامکی 660005 ارسال کنند. همچنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت دارالقرآن بسیج، واحد قرآنی خود را ثبت کنند و از مزایای دارالقرآن بسیج بهره‌مند شوند.

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر یزد با اشاره به اینکه امسال سهمیه استان یزد برای مسابقات 14500 نفر اعلام شده است بیان کرد: تا روز 15 خردادماه یک هزار و 550 نفر از استان یزد در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند .

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام تا 20 تیرماه جاری ادامه دارد گفت: مرحله بین مساجد و پایگاه‌ها از 20 تیرماه الی 20 مردادماه برگزار و برترین‌ها به مرحله شهرستانی که از 20 مرداد تا 25 شهریورماه برگزار می‌شود، راه می‌یابند. مرحله استانی نیز از 25 شهریورماه الی 15 مهرماه برگزار و برگزیدگان به مرحله نیمه نهایی کشوری راه خواهند یافت. برترین‌های این مرحله نیز به مرحله نهایی که اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جبهه مقاومت جهان اسلام است، راه یافته و در این مسابقات که از 20 آبان ماه الی دوم آذرماه برگزار می‌شود، به رقابت خواهند پرداخت.

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر یزد از همه مردم استان برای  شرکت در این دوره از مسابقات دعوت کرد و گفت: برای بهره‌وری کامل از این رویداد، تلفیقی از آموزش و رقابت در این طرح در نظر گرفته شده و امید است به‌فضل خدای متعال شاهد مشارکت حداکثری بسیجیان در این مسابقات باشیم.

آیین‌نامه سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج برای علاقه‌مندان به ثبت‌نام بارگذاری و در زیر قابل دانلود و مشاهده است: 

آئین نامه سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج

انتهای پیام
captcha