اهدای 36500 نسخه قرآن به قزاقستان
کد خبر: 4146058
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

اهدای 36500 نسخه قرآن به قزاقستان

سفیر عربستان در قزاقستان، هدیه پادشاه این کشور شامل 36500 نسخه از قرآن کریم و ترجمه معانی آن به زبان قزاقی را تقدیم مقامات قزاقستان کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، فیصل بن حنیف القحطانی، سفیر عربستان در جمهوری قزاقستان، هدیه ملک سلمان، پادشاه عربستان را که شامل 36500 نسخه قرآن کریم و ترجمه معانی آن به زبان قزاقی بود، به نوروزبای حاجی طاغان اولی مفتی این کشور تقدیم کرد. این نسخ از قرآن کریم در مجتمع ملک فهد ویژه چاپ قرآن کریم در مدینه منوره به طبع رسیده است.

مفتی قزاقستان نیز از پادشاه عربستان به دلیل این هدیه و توجه به مسلمانان قزاقستان برای ترجمه معانی قرآن به زبان قزاقی قدردانی کرد،

برنامه اهدای قرآن کریم از جمله برنامه‌هایی است که وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی با هماهنگی سفارت‌های این کشور در خارج از این کشور اجرا می‌کند و تاکنون از طریق این برنامه میلیون‌ها نسخه از قرآن و ترجمه‌های آن به بیش از 77 زبان در کشورهای مختلف توزیع شده است. بخش عمده اهدای این نسخ از قرآن کریم در کشورهای آفریقایی و همچنین جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی صورت گرفته است.

در بسیاری از این کشورها به دلیل فقر و همچنین محدودیت‌هایی دولتی پیشین در زمینه انتشار متون دینی، بسیاری از مردم به نسخه‌های چاپ شده از قرآن کریم دسترسی نداشتند و از این‌ رو فاقد مهارت‌های لازم برای تلاوت قرآن کریم بودند.

انتهای پیام
captcha