اهدای نسخ قرآن به عمره‌گزاران در مکه + عکس
کد خبر: 4192540
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

اهدای نسخ قرآن به عمره‌گزاران در مکه + عکس

شماری از زائران عمره بیت‌الله الحرام روز گذشته از مجمع چاپ قرآن ملک فهد بازدید و نسخه‌هایی از قرآن کریم را به رسم هدیه دریافت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور دینی، دعوت و ارشاد عربستان، جمعی از زائران عمره بیت‌الله الحرام روز گذشته، 16 دی از مجمع ملک فهد ویژه چاپ قرآن کریم بازدید کردند. این زائران ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بزرگ‌ترین مرکز چاپ قرآن کریم در جهان از زبان مسئولان این مجمع نیز با جنبه‌های مختلف چاپ قرآن کریم آشنا شدند.

این زائران طی بازدید با مراحل مختلف آماده‌سازی، خطاطی، تطبیق، چاپ و نشر قرآن کریم و همچنین ترجمه آن به زبان‌های مختلف و کیفیت تطبیق نهایی مصحف شریف پیش از توزیع آشنایی پیدا کردند.

در پایان این بازدید، نسخه‌هایی از قرآن کریم و ترجمه آن به زائران بیت‌الله الحرام اهدا شد.

بازدیدکنندگان نیز از تلاش‌های انجام شده در خدمت به قرآن و زائران بیت‌الله الحرام تقدیر و تشکر کردند.

برنامه بازدید از مجمع چاپ قرآن ملک فهد، برنامه‌ای است که از سوی تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی در کنار آشنایی زائران بیت‌الله الحرام با مساجد و اماکن تاریخی در مدینه و مکه اجرا می‌شود و هدف از آن غنی ساختن تجربه دینی زائران از زیارت سرزمین وحی عنوان‌ شده است. با این حال این برنامه تنها به کشورها و زائران خاصی اختصاص دارد و بسیاری از اجرای این برنامه به عنوان طرحی برای افزایش نفوذ فکری عربستان و تقویت اندیشه‌های سلفی انتقاد کرده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha