ضرورت تقویت تعاملات دینی ایران و روسیه
کد خبر: 4146168
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴

ضرورت تقویت تعاملات دینی ایران و روسیه

معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس مرکز اسلامی مسکو در این مرکز دیدار و جوانب تقویت مناسبات فرهنگی و دینی ايران و روسيه را بررسی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا بهمنی، معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حجت‌الاسلام و‌المسلمین بخت‌آور، رئیس مرکز اسلامی مسکو دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی، معاون مرکز اسلامی مسکو، مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه و زهره حمدیه، کارشناس این نمایندگی فرهنگی حضور داشتند، جوانب تقویت مناسبات فرهنگی و دینی دو کشور و بهره‌مندی از فضای مثبت میان متولیان این دو بخش، بررسی شد.

بهمنی ضمن برشمردن فعالیت‌هایی که ذیل رویکرد جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تعریف می‌شوند، روسیه را دارای ظرفیت بالای همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه اجتماعی‌سازی فعالیت‌ها و توجه به عموم جامعه مخاطبان در کنار نخبگان دانست.

وی در ادامه افزود: حوزه‌های فرهنگی به خصوص حوزه سینما، انیمیشن، بازی‌ها، هنر و ادبیات و استفاده از ظرفیت بزرگ مسلمانان روسیه که دارای پیشینه تاریخی در این کشور هستند، از جمله مواردی هستند که باید مورد توجه در برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرند.

بهمنی با اشاره به کتاب «تاریخ اسلام در روسیه» مشتمل بر اسناد منحصر به فرد حضور مسلمانان در این کشور و شرح زندگی شیوخ، ترجمه این کتاب را به زبان فارسی مفید ارزیابی کرد.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر حضور اندیشه‌ای مرتبطین حوزه در کنار حضور مناسکی، استفاده از فرصت و زمینه مناسب گسترش همکاری‌ها در این عرصه را در زمره اولویت‌ها برشمرد.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین بخت‌آور با اشاره به نقش مهم و اساسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه دیپلماسی فرهنگی و عرصه بین‌الملل، روسیه را یکی از ظرفیت‌های مهم در جهت پیشبرد این امر ذکر کرد.

وی توجه بیشتر به لایه‌های مردمی در کنار بعد رسمی مناسبات را بسیار مهم و ضروری برشمرد.

در پایان این دیدار،‌ معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از بخش‌های مختلف مرکز اسلامی مسکو بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha