تلاش روسیه برای صدور بیانیه محکومیت قرآن‌سوزی در سازمان ملل
کد خبر: 4186254
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

تلاش روسیه برای صدور بیانیه محکومیت قرآن‌سوزی در سازمان ملل

میخاییل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از ابتکار عمل این کشور برای تدوین یک بیانیه جمعی در محکومیت علیه اسلام‌هراسی و ارائه آن در مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

تلاش روسیه برای صدور بیانیه جمعی در محکومیت اسلام هراسی در سازمان ملل

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج 365، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در کانال رسمی خود در تلگرام نوشت: ما در مقر سازمان ملل در وین ابتکار عمل را اتخاذ کردیم تا یک بیانیه جمعی علیه اسلام‌هراسی از جمله جنایات سوزاندن قرآن کریم و لزوم احترام به دیگر ادیان، تدوین کنیم.

در وین نماینده دائم روسیه توضیح داد که این بیانیه قرار است در نشست کمیسیون عدالت کیفری و پیشگیری از جرم سازمان ملل در 8 دسامبر 2023 (جمعه، 18 آذر) مطرح شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در 19 مه سال جاری در سخنرانی خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان در نشست ویژه گروه چشم‌انداز راهبردی «روسیه و جهان اسلام» تصریح کرد: روسیه و کشورهای اسلامی دارای روابط قوی هستند و در تعهد برای ایجاد نظم جهانی عادلانه‌تر و چندقطبی اتحاد دارند.

پوتین در آن بیانیه تصریح کرده بود: روسیه به روابط قوی با کشورهای اسلامی چه در سطح دوجانبه و چه در چارچوب همکاری با سازمان همکاری اسلامی ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی امروز به‌طور فعال در حال توسعه هستند و به دستاوردهای ملموسی در بخش تجاری و مالی و در زمینه نوآوری‌ها و تحقیقات علمی کاربردی دست می‌یابند.

 مقامات روسیه در زمان اوج گرفتن قرآن‌سوزی‌ها در سوئد و دانمارک نیز این حوادث را به شدت محکوم کردند. قرآن‌سوزی در روسیه جرم است.

انتهای پیام
captcha