مجاهدت بانوان مسلمان عراقی کتاب می‌شود
کد خبر: 4146217
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

مجاهدت بانوان مسلمان عراقی کتاب می‌شود

زهره یزدان‌پناه‌ قره‌تپه، نویسنده، پژوهشگر و مستندساز کشورمان در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد با تأکید بر تبیین رشادت‌های بانوان جبهه مقاومت از تدوین و نگارش کتاب جدید خود با عنوان «مجاهدت بانوان در عراق» خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در بغداد میزبان زهره یزدان‌پناه‌ قره‌تپه، نویسنده، پژوهشگر و مستندساز کشورمان در محل این نمایندگی فرهنگی بود.

خانم یزدان‌پناه‌ قره‌تپه با تأکید بر تبیین رشادت‌های بانوان در جبهه مقاومت برای نسل آینده گفت: با توجه به اهمیت نقش زنان در جبهه مقاومت که هر یک از آنها خود به عنوان مادر، همسر، خواهر و یا فرزند شهید هستند، باید رشادت‌ها و شجاعت این زنان برای تمامی جهانیان آشکار شود و بدانند که چگونه زنان از جایگاه خود در اشاعه فرهنگ مقاومت و شهادت و ظلم ستیزی ایفای نقش می‌کنند.

وی با بیان اینکه درصدد نوشتن کتابی با موضوع و محوریت «مجاهدت بانوان در عراق» است، اظهار کرد: خواهان همکاری رایزنی فرهنگی ایران برای جمع آوری اطلاعات و سایر نیازمندی‌ها هستم.

حجت‌الاسلام اباذری با شرح مختصری از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط این مجموعه برای بانوان جبهه مقاومت و مجاهد کشور عراق اعم از بانوان عراقی و ایرانی مقیم، گفت: در کشور عراق از زمان حکومت صدام و پس از سقوط آن و ورود گروهک‌های تروریستی داعش تعداد بانوان مجاهد به هزاران نفر رسیده است که بخش قابل توجهی از آنان، بانوان ایرانی مقیم عراق هستند که باید به آنها توجه خاصی شود.

رایزن فرهنگی کشورمان در عراق با اعلام آمادگی این نمایندگی برای همکاری برای جمع‌آوری اطلاعات در خصوص مجاهدت بانوان در عراق افزود: می‌توان این رشادت‌ها و صبوری بانوان بزرگوار را به صورت کتاب و یا مستندی در تاریخ ثبت کرد و به جهانیان نشان داد.

گفتنی است، یزدان‌پناه نشر بیش از 18 عنوان کتاب، ساخت چندین مستند و فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی داخلی و بین‌المللی در کشورهای مختلف اعم از سوریه، لبنان و عراق را در کارنامه خود دارد. مهمترین اثر وی کتاب «اینجا سوریه است» است که در آن به نقش ارزشمند و والای زنان در جبهه مقاومت اشاره داشته و از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تقدیر و تحسین واقع شده است.

انتهای پیام
captcha