رقابت بانوان عراقی در مسابقات قرآن غدیری
کد خبر: 4072771
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴

رقابت بانوان عراقی در مسابقات قرآن غدیری

واحد دار القرآن اداره امور عقیدتی و فرهنگی آستان مقدس علوی، به مناسبت عید سعید غدیر، مسابقات سراسری قرآن بانوان را با حضور حافظان و قاریان زن از استان‌های مختلف عراق برگزار کرد.

به گزارش ایکنا؛ از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس علوی، واحد دار القرآن اداره امور عقیدتی و فرهنگی این آستان مقدس، همزمان با هفته ولایت، مسابقات سراسری قرآن بانوان الغدیر را با حضور حافظان و قاریان زن از استان‌های مختلف عراق برگزار کرد.

دلال الطباطبایی از حوزه بانوان دارالقرآن آستان علوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بخش بانوان دارالقرآن این آستان در طول سال مراسم و جشنواره‌های زیادی از جمله مراسم ملی بانوان الغدیر را برگزار می‌کند.

اولین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم دو سال پیش و در زمان شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد. دور جدید این مسابقات به صورت حضوری در رواق سیده آمنه در صحن حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) با شرکت 114 شرکت کننده با نظارت هیئت داوران از حافظان آستان مقدس علوی با حضور دو داور برای هر رشته در (تلاوت و حفظ و تجوید و لحن و وقف و ابتدا و رشته صوت و نغمات) برگزار شد.

زمن الابراهیمی، رئیس هیئت داوران نیز به نوبه خود گفت: شرکت‌کنندگان بر اساس میزان حفظ قرآن به چند دسته تقسیم شدند: گروه اول شرکت‌کنندگانی که 10 جزء را حفظ کردند، گروه دوم شرکت‌کنندگانی که بیست جزء حفظ کردند و مرحله سوم برای شرکت‌کنندگان حافظ کل قرآن کریم بوده است.

وی افزود: این مسابقات در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول مقدماتی بود و طی آن 30 شرکت‌کننده برتر از 114 شرکت‌کننده، شامل 10 نفر برای هر یک از رشته‌های حفظ و قرائت معرفی شدند و سپس سه نفر برتر در هر رشته مشخص شدند و در حاشیه برنامه‌های هفته ولایت مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha