امیدآفرینی از مؤلفه‌های مشارکت حداکثری در انتخابات است
کد خبر: 4146221
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

امیدآفرینی از مؤلفه‌های مشارکت حداکثری در انتخابات است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امیدافزایی و بیان دستاوردها را در افزایش مشارکت مردم در انتخابات مهم برشمرد و گفت: رسانه‌ها باید به مؤلفه‌های اثرگذار در افزایش مشارکت در انتخابات توجه کنند.

فرشید فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، امروز، 17 خرداد در جمع خبرنگاران از برگزاری کنگره سرداران شهید استان در اردیبهشت‌ماه سال آینده در سمنان خبر داد و گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها با تولید محتوا در خصوص شهدا در برگزاری این کنگره مشارکت فعال نمایند.

وی افزود: استان سمنان همیشه در انعکاس اخبار ایثار و شهادت نسبت به سایر استانها پیشرو بوده که در این راستا برگزاری کنگره سرداران شهید با هدف زمینه‌سازی و استمرار ایثار و فداکاری و تکریم از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس برگزار خواهد شدکه ضرورت دارد به این رویداد فرهنگی عظیم توجه شود که کارگروه‌های مربوط به این کنگره تشکیل و برنامه‌های فرهنگی هر دستگاه اجرایی مشخص و پیش کنگره‌ها نیز در حال اجراست.

فلاح به بحران جمعیت در کنار سایر بحرانها از جمله آب در استان اشاره کرد و گفت: خبرنگاران باید در فعالیتهای رسانه‌ای خود به مساله جمعیت و لزوم رشد جمعیت آن توجه ویژه نمایند که در این راستا باید ابعاد مختلف بحران جمعیت در استان، لزوم توجه به افزایش جمعیت و فرزندآوری و آسیب‌ها و عوارض کاهش نرخ تولد و فرزندآوری برای مردم و خانواده‌ها تبیین شود.

مدیرکل ارشاد سمنان بر لزوم توجه به فرهنگ‌سازی و تغییر رویه خانواده‌ها برای فرزندآوری و توجه به افزایش تعداد فرزندان تأکید کرد و افزود: در این خصوص با توجه به خطرات و بحرانهایی که در آینده در پی دارد باید همه جانبه‌نگر باشیم.

فلاح در خصوص حمایت‌های قانونی در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: توجه به موضوع آسان‌سازی امر ازدواج جوانان، تحکیم خانواده، عدم سقط جنین، تعلیم و تربیت آسان و سالم و بهداشت سالم در استان سمنان ضروری است.

به گفته وی دولت مشوق‌های خوبی برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرار داده؛ اما تحقق این مهم تنها برعهده دولت نیست و همه مردم باید به فکر ازدیاد نسل و جوانی جمعیت باشند.

مدیرکل ارشاد سمنان از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف تبیین موضوع جمعیت و فرزندآوری در بین اهالی رسانه و فرهنگ و هنر خبر داد و افزود: موضوع افزایش جمعیت باید دغدغه اصلی و اول استان باشد و دستگاه‌های اجرائی نیز به وظیفه خود در این حوزه بیشتر توجه کنند.

وی سال 1402 را سال برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برگزاری انتخابات همواره برای رسانه‌ها دارای حاشیه‌هایی است که رسانه‌ها در جریان برگزاری انتخابات باید با توجه به قانون از ایجاد این حاشیه‌ها جلوگیری کنند.

مدیرکل ارشاد سمنان با تأکید بر اینکه ما نیازمند یک انتخابات پرشور با مشارکت همه گروهها هستیم یادآور شد: باید با تقویت نشاط اجتماعی در جامعه و پرهیز از ایجاد فضای ناامیدی و منفی‌گرایی به مشارکت بیشتر مردم در انتخابات کمک کنیم.

علیرضا قربانی، مشاور استاندار در هماهنگی امور رسانه‌ای هم در این نشست امید افزایی و بیان دستاوردها را در افزایش مشارکت مردم در انتخابات مهم برشمرد و گفت: رسانه‌ها باید به مولفه‌های اثر گذار در افزایش مشارکت در انتخابات توجه کنند.

وی به برگزاری کنگره سرداران شهید استان در اردیبهشت ماه سال آینده در سمنان، اشاره کرد و گفت: کنگره شهدا نوعی فستیوال فرهنگی است که ما نیازمند برگزاری این اجلاسیه‌ها و برنامه‌ها هستیم.

انتهای پیام
captcha