آخرین جزئیات جشنواره ملی قرآن دانشجویان
کد خبر: 4146222
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

آخرین جزئیات جشنواره ملی قرآن دانشجویان

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان آخرین جزئیات سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که امسال به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود را تبیین کرد.

سیده فاطمه‌سادات موسوی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان

سیده فاطمه‌سادات موسوی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد آخرین وضعیت برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که امسال به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، گفت: آخرین جلسات هماهنگی برگزاری این رویداد ملی در استان میزبان و سازمان مرکزی دانشگاه طی روزها و هفته‌های گذشته برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه میزبان سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور استان آذربایجان غربی است، به برگزاری دیدار اعضای ستاد برگزاری جشنواره با استاندار آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: در این دیدار معاون فرهنگی - اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، مدیر امور پردیس‌های استانی استان آذربایجان غربی و مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان حضور داشته و طی آن در خصوص بکارگیری و استفاده از دستگاه‌های مختلف استان برای همکاری در برگزاری بهتر سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور بحث و تبادل نظر شد. 

موسوی بیان کرد: در این دیدار محمدصادق معتمدیان، استاندار  آذربایجان غربی ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این جشنواره ارزشمند، آن را مایه خیر و برکت در استان دانست و بر مساعدت لازم برای همکاری همه جانبه تأکید کرد. همچنین در این دیدار از تشکیل کمیته‌هایی برای برگزاری بهتر این جشنواره از سوی استاندار و دانشگاه فرهنگیان این استان خبر داده شد. 

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان همچنین به برگزاری جلسه هماهنگی بین کمیته‌های مختلف برگزاری این جشنواره اشاره و اظهار کرد: در این جلسه نشستی با کمیته‌های تشکیل شده در بخش‌های مختلف اعم از کمیته فنی و داوری، روابط عمومی، آموزشی و هوشمند سازی، اسکان و پذیرش، فرهنگی و فوق برنامه، ارزیابی، حفاظت و حراست، مالی و پشتیبانی، علمی و پژوهشی برگزار شد. 

موسوی با تأکید بر استقبال بالای دانشگاهیان استان آذربایجان غربی از برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: همه بخش‌های مختلف استان پای کار هستند. در سازمان مرکزی و ارومیه نیز کمیته‌هایی به تفکیک فعالیت‌ها و نقش‌های که قرار است در جشنواره ایفا کنند، تشکیل شده و به تبع جلسات مشترکی در ارومیه و تهران نیز برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: فعالیت‌ها و هماهنگی‌های لازم در بحث امور پشتیبانی برای برگزاری مطلوب جشنواره انجام شده و زیرساخت‌های لازم برای اجرای این رویداد به طور کامل فراهم شده است.  

وی در ادامه در مورد میزان سهمیه هر دستگاه برای حضور در جشنواره ملی به برگزاری جلسه با اعضای مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در آن جلسه پیشنهادات دستگاه‌ها اعلام و قرار شد مسئولان در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها پیشنهادات وارده را بررسی و تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

موسوی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده میزان سهمیه هر کدام از دستگاه‌های دانشگاهی برای اعزام دانشجو به سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور مشخص و اعلام شود.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در پایان در مورد زمان دقیق این جشنواره بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این دوره از جشنواره طی روزهای 15 تا 19 مردادماه و به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود. 

یادآور می‌شود، جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور هر ساله با حضور برگزیدگان جشنواره‌های قرآنی دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت(دانشگاه علوم پزشکی)، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه‌ها علوم قرآنی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی – کاربردی برگزار می‌شود و در هر دوره یکی از این دانشگاه‌ها به عنوان میزبان جشنواره ملی معرفی می‌شوند.

این جشنواره که از ابتکارات جهاددانشگاهی است تا دوره بیست و چهارم از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی برگزار شد اما از آن دوره به بعد میزبانی از جشنواره به صورت دوره‌ای تعریف شد. 

این جشنواره در 9 بخش و 40 رشته و در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود. از جمله بخش‌های این جشنواره می‌توان به بخش آوایی، بخش معارفی، بخش پژوهشی، بخش فناوری،‌ بخش هنری، بخش ادبی، بخش نهج‌البلاغه، بخش صحیفه سجادیه و بخش نوآفرینی قرآنی اشاره کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha