برپایی 20 محفل همزمان با جشنواره ملی قرآن دانشجویان
کد خبر: 4160694
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۶
حجت‌الاسلام اصغری خبر داد:

برپایی 20 محفل همزمان با جشنواره ملی قرآن دانشجویان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی با اشاره به میزبانی این استان از دانشجویان قرآنی سراسر کشور از امروز گفت: همزمان با برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در ارومیه به منظور قرآنی‌تر شدن فضای استان در 20 شهرستان محافل انس با قرآن برگزار می‌شود.

محمود اصغری، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربیحجت‌الاسلام والمسلمین محمود اصغری، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در ارومیه گفت: یکی از محاسن این رویداد ملی پرداختن به هر دو موضوع قرآن و عترت به صورت همزمان است.

وی افزود: امسال دانشگاه فرهنگیان میزبان این رویداد مهم است و از بین دانشگاه‌های فرهنگیان در سراسر کشور نیز دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی متولی این کار شده است. تا کنون کارهای لازم برای برگزاری این رویداد ملی و مهم صورت گرفته است و همه شرایط برای برپایی آن از امروز 16 مرداد با حضور مهمانان استانی و کشوری فراهم شده است. 

اصغری با اشاره به اینکه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در 40 رشته برگزار می‌شود، گفت: تقریباَ 30 رشته از این رویداد که به صورت ارسال اثر یا برگزاری آزمون مکتوب بوده، برگزار شده و نفرات برتر نیز مشخص شده‌اند. از روز 16 تا 19 مردادماه نیز رقابت در 10 رشته دیگر برگزار می‌شود و برگزیده‌های آن معرفی و تجلیل می‌شوند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این جشنواره بیش از هزار و سیصد دانشجو از سراسر کشور در تمامی رشته‌ها به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند، تصریح کرد: از بین این افراد 630 نفر در بخش آوایی حضور دارند و طی هفته جاری با حضور در شهر ارومیه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. همچنین از آذربایجان غربی نیز 28 دانشجو در رشته‌ها و بخش‌های مختلف حضور دارند. 

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد همکاری دستگاه‌های مختلف استانی در برگزاری این جشنواره گفت: قبل از دریافت میزبانی جشنواره جلسه‌ای با حضور استاندار برگزار شد و ایشان آمادگی خود را اعلام کردند و گفتند هر کاری از دستشان بر بیاید برای خدمت به قرآن و عترت انجام می‌دهند. این برای ما به عنوان یک مشوق بود و میزبانی جشنواره را پیشنهاد دادیم که مورد پذیرش قرار گرفت. طی این چند ماه هم تمامی دستگاه‌های استان در خدمت قرآن و عترت بوده‌اند و همکاری خوبی با ما داشته‌اند.

اصغری در مورد بهره‌مندی دانشگاه فرهنگیان و استان آذربایجان غربی از این میزبانی اظهار کرد: به هر حال طی حدود یک هفته دانشجویانی از سراسر کشور در استان حضور دارند و از نزدیک با فرهنگ و هنر و آداب و تاریخ استان آشنا می‌شوند و مناطق دیدنی استان را نیز می‌بینند. امیدوارم این افراد به عنوان مبلغان و سفیران فرهنگی استان ما به دیار خود بازگردند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از چند روز قبل از شروع رسمی این مسابقات چهره استان قرآنی‌تر شده است، گفت: در راستای قرآنی شدن فضای استان، برنامه‌ریزی شده است در این هفته اجرای مسابقات در مرکز استان، در 20 شهرستان نیز محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ملی و بین‎‌المللی برگزار شود. 

وی در پایان از تلاش‌های فعالان این رویداد قدردانی کرد و گفت: جا دارد از همه دوستان و همکارانی که درگیر این جشنواره هستند و در خدمت قرآن و عترت حضور دارند نهایت سپاسگزاری را داشته باشم و در کنار آن از همه دانشجویانی که از سراسر کشور به این استان آمده‌اند نیز قدردانی کنم آرزوی حضوری موفق و پر از خاطره برای آنها داشته باشم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha