درخواست مشارکت بانوان ایرانی در کنفرانس مطالعات ادیان آفریقا
کد خبر: 4146243
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

درخواست مشارکت بانوان ایرانی در کنفرانس مطالعات ادیان آفریقا

اساتید دانشگاه نایروبی در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان با تأکید تعامل بین دانشمندان دو کشور، خواستار حضور بانوان ایرانی در نهمین کنفرانس انجمن آفریقایی مطالعات ادیان در آفریقا شدند.

به گزارش ايكنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی ایران در نایروبی با همکاری گروه فلسفه و مطالعات دینی دانشگاه نایروبی و اداره ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وبیناری را با موضوع «جایگاه حقوقی زن در خانواده و اجتماع از دیدگاه قرآن کریم و سایر ادیان» برگزار کرد.

هدف از این رویداد بررسی و بحث درباره نقش زنان در متون و سنت‌های دینی با تمرکز ویژه بر قرآن کریم  و سایر ادیان بود.
این وبینار بستری را برای اساتید زن از دانشگاه نایروبی و مؤسسات ایرانی فراهم کرد تا تخصص خود را به اشتراک بگذارند و در گفت‌وگوها به بحث و سخنرانی بپردازند.

خطیبی، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نایروبی از اساتید زن دانشگاه نایروبی به دلیل مشارکت فعال و ارائه‌های روشنگرانه آنها در وبینار قدردانی کرد.

وی کتابچه‌ای با موضوع «زندگی امام خمینی(ره)» به بانوان اساتید اهدا و بر اهمیت درک و شناخت زندگی و فلسفه این شخصیت مهم تأکید کرد.

تیلیسیا ک.موسیلی، ادیت کایلی و فانسی چرونو از اساتید دانشگاه نایروبی در جریان برگزاری این وبینار، بر اهمیت تبادلات بین فرهنگی تأکید و تمایل خود را برای ادامه تعامل با اندیشمندان ایرانی در آینده ابراز کردند.

در ادامه، اساتید این دانشگاه خواستار حضور بانوان اساتید دانشگاه‌های ایران برای شرکت در نهمین کنفرانس انجمن آفریقایی مطالعات ادیان در آفریقا که به همت گروه فلسفه و مطالعات دینی در نایروبی برگزار می‌شود، شدند.

«خلاقیت، نوآوری و تخیل در ادیان آفریقایی» موضوع کنفرانس است که نویدبخش ایجاد بستری مناسب برای گفت‌وگو و همکاری بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha