دارالقرآن غزه: هزار حافظ قرآن معرفی خواهیم کرد
کد خبر: 4146389
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶

دارالقرآن غزه: هزار حافظ قرآن معرفی خواهیم کرد

رئیس دار القرآن غزه در سخنانی پیش‌بینی کرد که در پایان تابستان اسلام بیش از یک هزار حافظ قرآن کریم از سوی این مرکز قرآنی معرفی شوند.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه الرساله، بلال عماد، رئیس دارالقرآن و سنت  در نوار غزه گفت: کار حفظ قرآن کریم با شروع تعطیلات تابستانی به صورت گسترده‌تر و تلاش مضاعف پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود که بیش از هزار نفر از حافظان قرآن تا پایان تابستان امسال فارغ‌التحصیل شوند.

وی افزود: با فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، زمان دانش‌آموزان در این مرکز حفظ قرآن دو برابر شده و گاهی اوقات تا 5 ساعت نیز می‌رسد، بنابراین از اوقات فراغت آن‌ها استفاده می‌شود تا بیشترین تعداد ممکن از حافظان کل کتاب خدا را معرفی کنیم.

رئیس دارالقرآن غزه از شهروندان ساکن نوار غزه خواست تا از تعطیلات تابستانی استفاده کنند و فرزندان خود را به مراکز حفظ و آموزش قرائت قرآن کریم بفرستند.

بلال عماد تصریح کرد: تلاش‌های دارالقرآن متوقف نمی‌شود و دوره‌های گسترده‌ای را در رشته‌های قرائت و لحن راه‌اندازی کرده‌ایم که صدها کلاس در سراسر نوار غزه برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی در خصوص طرح‌های اصلاح جامعه و گسترش آگاهی در آن، به طرح (از تاریکی تا روشنایی) اشاره کرد که سال‌ها پیش تأسیس شده و همچنان در مراکز اصلاحی و آموزشی نوار غزه اجرا می‌شود و هدف آن هم آموزش احکام و قرآن برای زندانیان و تلاش در جهت اصلاح و بازگشت آن‌ها به جامعه است.

رئیس دارالقرآن غزه به ادامه کار در آکادمی الکترونیک جهانی که در آن با حضور بیش از 130 کشور جهان قرآن آموزش داده می‌شود، اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال برای جذب کشورهای جدید برای شرکت در این طرح تلاش شده است.

انتهای پیام
captcha