تقدیر شیخ الازهر از دانش‌آموز کم‌توان حافظ قرآن
کد خبر: 4146196
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

تقدیر شیخ الازهر از دانش‌آموز کم‌توان حافظ قرآن

احمد الطیب، شیخ الازهر از ندا عبدالرحمن، حافظ کل قرآن که با وجود ابتلا به سندرم داون و اختلال بینایی موفق به حفظ قرآن شده است، تقدیر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصراوی، شیخ الازهر به این دانش‌آموز کم‌توان مصری، مدرک تخصصی مؤسسه تلاوت قرآن را اعطا کرد و جایزه‌ای مالی نیز به وی اختصاص داد.  

شیخ احمد الطیب از اراده و پشتکار ندا عبدالرحمن در حفظ کل قرآن با وجود سختی‌ها و مشکلات از پدر و مادر او نیز به دلیل تلاش‌های زیادی که برای دختر خود انجام داده‌اند، تجلیل کرد.

احمد الطیب پنجشنبه گذشته نیز با حضور در مقر شیوخ الازهر در جمع مسئولان این دانشگاه از  مقام‌های برتر مسابقه حفظ قرآن «شیخ الازهر» تقدیر کرد.

او در این دیدار مبلغ جایزه مالی این مسابقه را به دو برابر افزایش داد، با این افزایش جایزه مذکور بالغ بر 200 هزار پوند مصری خواهد بود.

تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقه بیش از 180 هزار نفر، بود که از این میان 1202 نفر به مرحله نهایی رسیدند. در رقابت‌های نهایی 80 نفر در چهار سطح مختلف مسابقه موفق به کسب عناوین برتر در مناطق مختلف مصر شدند.

مسابقات سالیانه شیخ الازهر ویژه حفظ قرآن با حضور طلاب، دانش‌آموزان و دانشجویان مراکز مختلف وابسته به الازهر برگزار می‌شود. هدف از این مسابقات شناسایی استعدادهای برتر قرآنی و آماده‌ساختن آنها برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و دیگر رویدادهای بین‌المللی است.

انتهای پیام
captcha