هنر؛ مسیری برای آشنایی نسل جدید با سیره پیامبر(ص)
کد خبر: 4147251
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان بیان کرد:

هنر؛ مسیری برای آشنایی نسل جدید با سیره پیامبر(ص)

آیت‌الله مصطفی محامی گفت: مسائل اجتماعی، فرهنگی و آسیب‌شناسی آنها، آشنایی با شخصیت، سبک زندگی و سیره پیامبراکرم(ص) از جمله مواردی است که می‌تواند از طریق هنر متجلی شود.

دیدار آیت الله محامی با شورای سیاستگذاری شعر نبویبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان امروز، 22 خردادماه، در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری سومین جشنواره شعر نبوی از سری برنامه‌های جشنواره علمی فرهنگی امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان، گفت: سیستان‌وبلوچستان دارای سرمایه‌های هنری و شاعران فرهیخته‌ای است که باید این هنرمندان در پیش نشست‌ها و پیش‌ رویداد‌هایی که به مناسبت‌های مختلف در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود مورد توجه قرار گیرند تا موجب رونق جشنواره‌هایی مانند شعر نبوی باشند و حتی افراد خاص و شناخته شده به صورت خصوصی دعوت شوند و از آن‌ها راهکار گرفته شود. 
 
امام‌جمعه زاهدان افزود: اینکه برای گسترش کمی و مشارکتی از شاعران برجسته دعوت شده، بسیار عالی است و باید در این زمینه کارگاه‌های آموزشی برگزار شود تا نسل جدید و جامعه هدف را با این جشنواره و مضامین اسلامی مأنوس کند و ارتباط در جشنواره بهانه‌ای برای استمرار ارتباط با شعرا در طول سال باشد. 
 
آیت‌الله محامی ادامه داد: بیان مسائل اجتماعی، فرهنگی و آسیب‌شناسی آنها، آشنایی با شخصیت پیامبراکرم(ص)، سبک زندگی و سیره حضرت رسول(ص) از جمله مواردی است که می‌تواند از طریق هنر متجلی شود. 
 
همچنین در ابتدای این دیدار مسعود اکبری‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان نیز با ارائه گزارش برگزاری دو جشنواره قبلی شعر نبوی در استان گفت: احکام شورای سیاستگذاری این جشنواره که همزمان با عید سعید مبعث در بهمن‌‌ماه امسال برگزار می‌شود، صادر شده و اکنون دبیرخانه سومین دوره این جشنواره فعالیت خود را آغاز کرده تا در زمینه جذب شاعران بهتر از قبل اقدام کند. 
 
وی گفت: در سومین جشنواره شعر نبوی از شاعران تراز اول کشور در زمینه حضور، شعرخوانی و داوری استفاده و اشعار در بخش دانش‌آموزی، دانشجویی، کارکنان و استادان دریافت می‌‌شود.
انتهای پیام
captcha