افزایش استقبال از محصولات زیبایی حلال در شرق آسیا
کد خبر: 4147496
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

افزایش استقبال از محصولات زیبایی حلال در شرق آسیا

آمارها نشان می‌دهد که عرضه محصولات زیبایی در شرق آسیا با استقبال گسترده مسلمانان و غیرمسلمانان این منطقه روبه‌رو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از یورومانیتور، با افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان و تقاضا، همراه با مقررات سختگیرانه و دقیق از سوی مقامات، تعداد فزاینده‌ای از برندها و محصولات زیبایی حلال در بازار عرضه می‌شوند. آسیای جنوب شرقی که محل زندگی بیش از 240 میلیون مصرف‌کننده مسلمان است، به بازار غالب صنعت زیبایی حلال تبدیل خواهد شد.


محصولات زیبایی حلال شامل محصولاتی است که از مواد مجاز شرعی تشکیل، تولید و ساخته شده است. معیار اصلی برای حلال بودن محصولات زیبایی این است که باید با استفاده از مواد و فرآیندهایی ساخته شوند که مشتق از حیوان، الکل، خون یا مواد مضر نباشد. همچنین لازم است که مواد تشکیل دهنده بدون الکل باشند و اگر از حیوانات گرفته شده باشند، باید گواهی حلال داشته باشند. برای برخی از لوازم آرایشی مقاوم در برابر آب مانند لاک ناخن، این ماده باید کاملاً از طریق آب نفوذ کند تا به  پوست و ناخن برسد و امکان وضو گرفتن را فراهم کند.

اکثریت جمعیت کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند اندونزی و مالزی مسلمان هستند که باعث رشد محصولات زیبایی حلال در این منطقه می‌شود. با انتظار رشد کلی صنعت زیبایی و مراقبت شخصی در اندونزی 10 درصد و در مالزی 15 درصد در سال 2023، این دو کشور شاهد رشد محصولات زیبایی حلال در بازار خواهند بود. طی سال‌های 2019-2022 درصد محصولات زیبایی حلال در اندونزی از 2.7 درصد به 7.1 درصد افزایش یافته است.

تعداد فزاینده‌ای از مصرف‌کنندگان به محصولاتی که تحت فرآیند صدور گواهی حلال قرار گرفته‌اند بیشتر اعتماد می‌کنند و چنین محصولاتی را اخلاقی‌تر می‌دانند. با توجه به این افزایش تقاضا، کسب و کارهای بیشتری به دنبال دریافت گواهی حلال برای پاسخگویی به مخاطبان گسترده‌تر هستند. چنین محصولاتی نه تنها اخلاقی‌تر تلقی می‌شوند، بلکه برای افرادی که اعتقادات مذهبی و محدودیت‌های غذایی دارند نیز ارائه می‌شوند. در دسترس بودن محصولات زیبایی حلال گزینه‌های متنوع‌تری را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

اکنون بسیاری از برندها شروع به راه‌اندازی کارخانه‌های حلال کرده‌اند تا به تقاضای رو به رشد مصرف‌کنندگان برای محصولات زیبایی حلال و مراقبت شخصی پاسخ دهند. برند مراقبت از دهان سنگاپوری Pearlie White، گواهی حلال خود را در ژوئن 2022 به دست آورد. این برند اکنون یک مرکز تولید مراقبت از دهان با گواهی حلال در سنگاپور تأسیس کرده است و تقریباً 20 محصول مراقبت از دهان و دندان با گواهی حلال را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

اندونزی به عنوان بازاری در جنوب شرقی آسیا با بیشترین جمعیت مسلمان، مقررات تضمین کالای حلال را تصویب کرد که تا اکتبر 2026 برای همه محصولات زیبایی اجباری خواهد بود. انتظار می‌رود در آینده برندهای زیبایی حلال بیشتری به بازار سرازیر شوند. این الزام، برندهای داخلی و بین‌المللی را وادار می‌کند تا در سه سال آینده گواهی حلال دریافت کنند.

از سوی دیگر، تقاضای مصرف‌کنندگان غیرمسلمان نیز به خاطر روشن بودن مواد تشکیل‌دهنده و محصولات تهیه شده به روش عاری از ظلم به حیوانات باعث رشد صنعت حلال می‌شود.

انتهای پیام
captcha