نوای دعای کمیل زائران ایرانی در مکه و مدینه
کد خبر: 4148105
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

نوای دعای کمیل زائران ایرانی در مکه و مدینه

زائران ایرانی حاضر در شهرهای مقدس مکه و مدینه شب گذشته، 25 خرداد دعای روح‌بخش کمیل را زمزمه کردند.

ارسالی/ نوای دعای کمیل زائران ایرانی در مکه و مدینهبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، مراسم معنوی قرائت دعای کمیل پنجشنبه شب گذشته با حضور هزاران نفر از حجاج ایرانی و نمایندگانی از بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در هتل‌های مختلف مکه مکرمه برگزارشد. 

در شرایطی که بیش از 55 هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند، اکثر هتل‌های محل اسکان آنها مراسم دعای کمیل را برگزار کردند که در چهار هتل به صورت متمرکز با نوای مداحان و ذاکران سرشناس کشورمان این مراسم  با استقبال خوب ضیوف الرحمان همراه بود. 

در هتل ورقان النور، ویولت، میدان و الایام ایلیت آیین‌های دعای کمیل با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان ممتاز و بین‌المللی کاروان نور آغاز شد و سپس سخنرانان بعثه مقام معظم رهبری حجج اسلام علی ثمری، سیدمحسن علم الهدی، سیدابوالحسن مهدوی و محمود وزیری زائران را به استفاده از فرصت حضور در مکه برای خودشناسی و خداشناسی توصیه کردند.

در ادامه، مداحان اهل بیت حمید رمضانپور، سیدرضا نریمانی، علی مالکی‌نژاد و سیدمحمدعلوی در فضایی روحانی و معنوی ضمن قرائت فرازهای دعای پرفیض کمیل، در رثای ائمه اطهار (ع) به مدیحه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

همچنین، چهارمین دعای روح‌بخش کمیل با حضور پرشور زائران ایرانی در مدینه منوره نیز شب گذشته برگزار شد.

مراسم دعای کمیل این هفته همچون هفته گذشته در سه هتل‌ مدینه الجدیده‌، قصر اندلالس و دره امجد سلام محل استقرار زائران ایرانی برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، سرپرست حجاج ایرانی در سومین هفته حضور خود در مراسم دعای کمیل امشب در جمع ضیوف الرحمان در هتل مدینه الجدیده سخنرانی کرد.

انتهای پیام
captcha