شرکت 1200 بانوی البرزی در مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 4150182
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

شرکت 1200 بانوی البرزی در مسابقات قرآن اوقاف

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: در مجموع یک هزار و 800 نفر برای شرکت در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در البرز ثبت‌نامی داشتیم که از این تعداد یک هزار و 200 نفر خانم هستند.

قرآن کریم

حجت‌الاسلام احمد اشرفی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تعداد یک هزار و 800 نفر در دو بخش آوایی و معارفی از سراسر استان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: از این تعداد ثبت‌نام‌کننده، یک هزار و 200 نفر خانم و مابقی آقا هستند و بیشترین ثبت‌نام‌ها در رشته ترجمه سوره یاسین و الرحمن بوده است.

این مسئول گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی شامل رشته‌های حفظ پنج جزء قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی و اذان، در بخش نغماتی یا گروهی شامل رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و بخش معارفی عمومی در رشته‌های ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و معارفی تخصصی شامل رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است.

اشرفی توضیح داد: چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود. بخش کشوری نیز در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار خواهد شد که مرحله مقدماتی به‌صورت ضبط تصویری اجرای شرکت‌کنندگان و مرحله فینال نیز به‌صورت حضوری و به میزبانی استان خراسان‌شمالی برگزار خواهد شد. میزبان مرحله نهایی بخش معارفی استان قم است.

انتهای پیام
captcha