برپایی مهمانی ۱۰ کیلومتری در تهران/ قرآن را در غدیر به صحنه بیاوریم + فیلم
کد خبر: 4150766
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
رئیس ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت اعلام کرد:

برپایی مهمانی ۱۰ کیلومتری در تهران/ قرآن را در غدیر به صحنه بیاوریم + فیلم

بنابر اعلام حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی برپایی میهمانی 10 کیلومتری تهران از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی در امتداد خیابان انقلاب و آزادی با همدلی دستگاه‌ها و نهادها و با استقرار  بیش از 2 هزار موکب فرهنگی، مسابقات، اجرای سرود و پذیرایی و اجرای جشن تکریم سادات نوجوان دختر و پسر از اقداماتی است که در روز عید غدیر انجام خواهد شد.

ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت، در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز، ششم تیر ماه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم می‌دانند عید سعید قربان و عید غدیر خم دو عید بزرگ اسلامی هستند و در طول تاریخ همیشه مورد توجه قرار گرفته‌اند، گفت: عید قربان یک عید بین‌المللی است و حجاج از سراسر دنیا در کعبه گرد هم می‌آیند و در آن ارتباطات بین‌المللی به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که سرمایه گرانبهای اسلامی محسوب می‌شود و وقتی حجاج به کشور خود باز می‌گردند از تجربه‌های خوب برخوردارند که به واسطه این ارتباطات ایجاد شده است و از سوی دیگر در عید قربانی به واسطه قربانی کردن موجی از محرومیت‌زدایی رقم می‌خورد.

وی افزود: عید غدیر خم به عنوان یک حادثه و واقعه در تاریخ اسلام محسوب می‌شود و به نوعی تداوم‌بخش نهضت نبوی است و پیامبر اسلام(ص) به دنبال این بودند که اندیشه اسلام و نهضت نبوی به عنوان اندیشه بیدارگر ادامه یابد. به عبارتی تکلیف رهبری و امامت امت اسلامی در غدیر رقم خورد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه امامت و لایت بیان کرد: بهتر است بررسی شود چرا باید غدیر را جشن بگیریم؟ در اصل تمام تلاش‌های پیامبران الهی در غدیر خلاصه شده و به آن ختم می‌شود و در آن روز تکلیف امامت و ولایت مشخص شده است.

جمهوری اسلامی از غدیر وام می‌گیرد

به گفته تقوی؛ انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی منتسب به غدیر هستند و امامت و ولایت در غدیر ریشه دارد و این انقلاب و نظام از غدیر وام می‌گیرد. انقلاب ما را امامت و ولایت به وجود آورد و ما همه چیز را از غدیر داریم.

وی با اشاره به دستورکارهای ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت گفت: از غدیر به عنوان عیدالله یاد می‌شود و ما موظف هستیم که در این عیدالله جهاد تبیین راه بیندازیم و یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی هم همین بوده و به همین واسطه یکی از سیاست‌های ستاد در بزرگداشت غدیر بر این اساس استوار است. یکی دیگر از سیاست‌های ستاد مرکزی این است که جهاد تبیین مردمی شود زیرا امیرالمومنین(ع) مردمی بودند و روز غدیر هم برای مردم است.

نماینده مردم تهران در مجلس بر این تأکید کر که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خدمت مردم است و هیچ‌گاه دخالتی در کار‌های دیگران نداشته و فقط می‌خواهد عید غدیر مردمی برگزار شود.

تقوی ادامه داد: سومین سیاست ستاد مرکزی این است که مردم و مسئولان از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌ها استفاده کنند و الحمدالله ظرفیت‌های بسیاری در دستگاه‌ها وجود دارد که اگر شناسایی شوند و هم‌افزایی صورت گیرد اتفاقات مثبتی رخ می‌دهد. سیاست دیگر ما در ستاد مرکزی این است که از ظرفیت رسانه‌ها بیشتر استفاده شود و برای اینکه عید غدیر پرشور برگزار شود و مردم و مسئولان را پای کار بیاوریم باید از ظرفیت رسانه استفاده کرد. همچنین باید به خبرگزاری‌ها متصل شد و آرمان‌ها، اندیشه‌ها و تاریخ را از طریق رسانه‌ها برای مردم تبیین کرد.

وی با بیان اینکه در ستاد مرکزی، استان‌ها برای برگزاری عید غدیر محدود نشده‌اند البته برنامه‌هایی ابلاغ شده ولی محدودشان نکرده‌ایم، تأکید کرد: بخشی از این برنامه‌ها رویکردهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارند و به استان‌ها پیشنهاد کردیم اگر امکان دارد ظرفیت خیرین برای آزادی زندانیان در عید غدیر یا پشتیبانی از ایتام مورد استفاده قرار گیرد.

شبیه‌سازی واقعه غدیر در استان‌ها

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت در همین رابطه ادامه داد: برخی پیشنهاد کرده‌اند که می‌خواهند صحنه غدیر را بازسازی و در شهرشان‌ها به نمایش بگذارند و پیشنهاد خیلی خوبی بود و قبلاً نمونه آن در آذربایجان شرقی اتفاق افتاده، طوری که با بازخوانی اسناد غدیر این شبیه‌سازی انجام گرفت.

تقوی در ادامه افزود: همچنین مراسم تجلیل از شهدا و جانبازان در رئوس برنامه‌های ستاد قرار دارد. به هر حال جانبازان و شهدا سند مظلومیت انقلاب هستند و باید از اینها و خانواده‌‌هایشان تجلیل به عمل آید. در کنار این موضوع از سادات منطقه هم تجلیل به عمل خواهد آمد به‌ویژه ساداتی که از خانواده شهدا هستند، مردم همیشه به سادات علاقه‌مند داشته‌اند و سادات مورد احترام آن‌هاست.

مهمانی 10 کیلومتری از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های قرآنی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در عید غدیر برگزار خواهد شد. غدیر یعنی قرآن و لذا خوب است که قرآن را هم به صحنه بیاوریم و مسابقات قرآنی داشته باشیم و تلاوت‌کنندگان و حافظان قرآنی تجلیل شوند. علاوه بر این برگزاری نقالی‌خوانی، برگزاری مراسم در ایستگاه‌های مترو و ایستگاه‌های صلواتی و همچنین اعزام طلاب به نقاط مختلف کشور با هدف تبیین واقعه غدیر، برگزاری ۱۱۰ برنامه محوری در 110 مسجد و مراکز فرهنگی، حسینیه‌ها و ادارات، اطعام نیازمندان در روز غدیر، نورافشانی شب عید غدیر رأس ساعت ۲۱ در ۱۱۰ نقطه از میادین تهران، برگزاری مراسم ویژه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزاده صالح(ع) و سایر بقاع متبرکه سطح استان تهران و برپایی میهمانی 10 کیلومتری تهران از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی در امتداد خیابان انقلاب و آزادی با همدلی دستگاه‌ها و نهادها و با استقرار  بیش از 2 هزار موکب فرهنگی، مسابقات، اجرای سرود و پذیرایی و اجرای جشن تکریم سادات نوجوان دختر و پسر از اقداماتی هستند که در روز عید غدیر انجام خواهند شد.

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت در پایان با اشاره به ویژه‌برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای شهر مقدس قم گفت: راه‌اندازی کاروان هفت کیلومتری غدیر تا ظهور (از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران) با شعار «ایمان به غدیر، امید به ظهور» و راه‌اندازی بیش از دو هزار و 200 موکب فرهنگی، خدماتی، پذیرایی و همچنین حرکت 12 هزار کاروان هیئات مذهبی در روز عید غدیر به سمت مسجد جمکران و برپایی مراسم مختلف از جمله رونمایی از کتاب‌های «من و غدیر»، «سمت نجف»، «پیاده» و «غدیر برترین آسمان» بخشی از برنامه‌‎هایی هستند که در قم برگزار خواهند شد.

انتهای پیام
captcha