ترور پایانی بر منطق است
کد خبر: 4150889
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
سعید جلیلی در همایش «از بهشتی تا آرمان»:

ترور پایانی بر منطق است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مسیر تحقق حق‌طلبی و حق‌خواهی را به دور از لکنت دانست و تاکید کرد: تروریست‌ها هر زمان در برابر عزم و اراده راسخ ملت ایران عاجز شدند به ترور روی آوردند و با این دانش و بینش می‌توان گفت که ترور پایانی بر منطق است.

به گزارش ایکنا؛ نخستین همایش بین‌المللی شهدای ترور انقلاب اسلامی با عنوان «از بهشتی تا آرمان» به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و 72 تن از شهدای آن ترور ناجوانمردانه، شامگاه ششم تیر با حضور سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور تعدادی از مقامات کشوری، لشکری و خانواده شهدای ترور به دست منافقان؛ شهدای ترور هسته‌ای؛ شهدای ترور هفت‌تیر و شهدای امنیت چون خانواده‌های شهیدان مصطفی احمدی‌روشن؛ محسن فخری‌زاده؛ محمدعلی فیاض‌بخش؛ آرمان علی‌وردی با اجرای حمیدرضا برقعی و احمد بابایی به میزبانی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنان خود را در نخستین همایش بین‌المللی شهدای ترور انقلاب اسلامی با تأکید بر آن‌که سه سال نخست انقلاب شکوه‌مند اسلامی تجلی بارزی از حرکتی سترگ در قالب جنگ ترکیبی بود خاطرنشان کرد: اگر طی پشت سر گذاشتن بیش‌از چهار دهه از این انقلاب عظیم، شاهد حصول موفقیت‌هایی هستیم و به امید خداوند این توفیق‌ها بر مدار استمرار جریان خواهد داشت؛ یکی از اصلی‌ترین ابزار و لوازم تأمین آن بی‌هیچ تردیدی، تأمل و تدقیق در سه سال نخست ابتدای انقلاب تاریخ انقلاب اسلامی است.

تلاش دشمن برای انحراف انقلاب

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این مهم که جنگ ترکیبی، رخداد و رویدادی نیست که به‌تازگی شاهد آن باشیم و از همان سال‌های نخست انقلاب اسلامی آغاز و در قالب‌ها و رویکردهای سخت و نرم نیز اجرایی شده‌ است خاطرنشان کرد: از بخش‌های مختلف و متعدد آن می‌توان به تهاجم نظامی، آشوب‌ها، التهاب‌ها و اغتشاشات و مواردی دیگر از این نمونه اشارت داشت.

وی در ادامه با طرح این پرسش که چرا حرکت‌های درستی که پس ‌از پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر تعالی جامعه شروع شد به نتیجه ننشست؟ و چرا شیاطین و دشمنان این آب‌وخاک اجازه نداده‌اند تا موفقیت به شکل تام و تمام حاصل شود؟ تصریح کرد: برای پاسخ به این پرسش؛ نخست باید نگاه تحلیلی درستی پیشه کنیم. طرف مقابل ما تا به امروز جهد و کوشش خود را با تمام قدرت، در گستردگی بی‌نظیر و تنوع بی‌بدیلی به کار بست تا بتواند راه و مسیر صحیح و درست انقلاب اسلامی را به بیراهه منحرف کند.

ارسالی ////  مسیر تحقق حق‌طلبی و حق‌خواهی نباید با لکنت همراه باشد

شیوه صحیح مقابله با دشمن در دستان کیست؟

جلیلی با بیان آنکه طی دهه‌های پس‌از پیروزی  انقلاب اسلامی، دشمن تنها با ابزار سخت به میدان مبارزه با انقلاب  اسلامی نیامده؛ بلکه تمام وسائل، ابزار و داشته‌های خود را به شکلی توأمان به‌کارگرفته است. اما چرا آنها نتوانسته‌اند تجربه‌ای مانند شیخ فضل‌الله و یا تجربه‌ای چون ملی شدن صنعت نفت را در ایران تکرار کنند؟ افزود: پاسخ ساده است! چون با وجود آنکه دشمن با تمام توان مادی معنوی؛ همچنین رویکردهای سخت و نرم خود در جنگ به میدان آمده اما این‌سو در جبهه انقلاب سربازان، سرداران و افرادی حضور داشتند که قابلیت مواجهه با این جنگ و هجوم دشمن در ابعاد مختلف را با تمام توان داشتند و شیوه صحیح مقابله با آن را نیز می‌دانستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر آنکه از چنین مؤلفه‌هایی می‌توان نتیجه گرفت که حرکت بزرگی که در مسیر تعالی‌بخشی انقلاب اسلامی شکل گرفت در قالب جهاد تبیین از همان سال‌های نخست انقلاب قابل رصد است خاطرنشان کرد: درست در چنین بزنگاهی است که وقتی طرف مقابل تفکر و منطقی برای ارائه ندارد دست به ترور می‌زند. شهدای ترور انقلاب شکوهمند اسلامی نیز مصادیق اثبات چنین مهمی است.

وی با اشاره به آنکه دشمن تمام جهد و کوشش خود را به کار می‌بندد تا نقاط قوت شما را مخفی کند و از دیده‌ها پنهان نگه‌دارد تصریح کرد: دشمن نقاطی که به شما قدرت داده تا در تمامی میادین سخت و نرم جنگ با تمام توان پیش بروید را ضعیف می‌انگارد و در مسیر تضعیف آن نیز تلاش می‌کند. پس در مبارزه علیه رژیم پهلوی، در مسیر حماسه هشت سال دفاع مقدس، در دفاع از حق مسلم توسعه و پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور و در سایر زمینه‌ها باید همین مدار مبارزه و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان را پیشانی نوشت فعالیت‌های خود قرار دهیم.

ارسالی ////  مسیر تحقق حق‌طلبی و حق‌خواهی نباید با لکنت همراه باشد

«زن، زندگی، آزادی» در برابر الگوسازی جهانی ایران

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: نکته مهم آن است که با وجود تمام ادعاها، دشمن هنوز نمی‌داند که نقطه قوت حقیقی و واقعی ما چیست! آن‌ها شعار «زن، زندگی، آزادی» را سر می‌دهند چراکه می‌دانند رویکرد، نگرش و بینش ما در دفاع از حقوق و کرامت واقعی بانوان و زنان می‌تواند برای جهانیان الگوساز باشد. همین الگوسازی است که ادعای تمدن و تاریخ آن‌ها را به چالش می‌کشد. تلخی، بدی و سختی موضوع اینجاست که ما در دفاع از چنین نقطه قوتی گاه دچار لکنت می‌شویم.

جلیلی ادامه داد: شهدای بزرگوار عرصه توسعه و پیشرفت فناوری‌های هسته‌ای در کشور نشان داده و اثبات کرده‌اند که می‌توانند هر یک از آن‌ها به‌تنهایی باطل‌السحر تحریم‌های ظالمانه دشمنان باشد و دشمنان طرف مقابل نیز به‌صراحت اعلام کرده‌اند که راهبرد فشار حداکثری آن‌ها شکست‌خورده است. وقتی تمامی قطعه‌های پازل را کنار یکدیگر می‌چینیم درمی‌یابیم که تمامی مؤلفه‌ها بازتاب‌دهنده قدرت مردمانی است که تمام رویکرد، هدف و پشتیبان این انقلاب همین مردم بوده‌اند.

ارسالی ////  مسیر تحقق حق‌طلبی و حق‌خواهی نباید با لکنت همراه باشد

ترور پایانی بر منطق است

عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه سخنان خود با اشاره به شهید دیالمه از شهدای هفتم تیر که تنها دو روز پس‌ از برگزاری جلسه از سوی گروهک منافقین به شبهات آنها با استدلالی راسخ و منطقی پاسخ می‌گفت و جریانی از روند تبیین را در همان روزها، ماه‌ها و سال‌های نخست انقلاب راه انداخته بود یادآور شد: همین مؤلفه‌ها بود که تروریست‌ها را بر آن داشت زمانی‌ که عاجز بودند و نتوانستند مردم را با ادعاها و شعارهای توخالیشان فریب دهند به سمت ترور افراد هوادار، هواخواه و ایستاده پای انقلاب سوق پیدا کنند. پس با این دانش و بینش می‌توان گفت که ترور پایانی بر منطق است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به این نکته که به‌هیچ‌وجه در مسیر تحقق حق‌طلبی و حق‌خواهی نباید دچار لکنت زبان شد تصریح کرد: این مؤلفه یکی از مبرزترین خصائل آیت‌الله شهید بهشتی و عامل عظمت و شکوه ماندگاری او در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران و جهان به شمار می‌رود.

جلیلی در پایان با بیان آنکه اگر ما امروز وارث چنین حرکات و چنان تأمل و تفکراتی عظیم هستیم پس بی‌هیچ تردیدی باید در حوزه شناسایی دستاوردهای خود کوشا باشیم و برای تکرار و تعالی آنها از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم. چراکه امروز اگر ملت ایران این موفقیت‌ها را در کارنامه انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد است باید تک‌تک این توفیقات را مدیون خون شهدای عظیم‌الشأنی در مسیر انقلاب اسلامی همچون آیت‌الله دکتر شهید بهشتی بدانند و بدانیم. 

انتهای پیام
captcha