اجرای مرحله نخست آزمون طرح «۴ هزار حافظ، ۴ هزار شهید» استان یزد
کد خبر: 4152496
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

اجرای مرحله نخست آزمون طرح «۴ هزار حافظ، ۴ هزار شهید» استان یزد

قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد از اجرای مرحله نخست آزمون طرح «۴ هزار حافظ، ۴ هزار شهید» خبر داد.

۴ هزار حافظ، ۴ هزار شهید

محمد شایق، قائم‌مقام اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله نخست آزمون طرح «۴ هزار شهید، 4 هزار حافظ قرآن کریم یزد» فرا رسیده است.


بیشتر بخوانید: 


وی با اشاره به اینکه براساس این امر باید تدابیر لازم برای جوایز حافظان و بودجه‌های مؤسسات مجری طرح به نام مؤسسات اختصاص داده شود، اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون با ریزش‌هایی از سوی تعداد شرکت‌کنندگان روبرو بودیم و اعلام آمار دقیق شرکت‌کنندگان منوط به ارزیابی مجدد از سامانه است.

شایق درباره تعداد مؤسسات مجری و مبالغ هدایا، اضافه کرد: مبالغ واریزی به مؤسسات و قرآن‌آموزان متفاوت است. اما طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای مدل تشویقی و همانطور که پیشتر نیز اعلام شده بود «به ازای هر آزمونی که به صورت اجزاء و دوره‌ای توسط قرآن‌آموز انجام می‌شود، ۵۰ درصد از مبلغ مشخص شده به قرآن‌آموز (در صورت قبولی) و ۵۰ درصد از مبلغ به مؤسسه‌ای که قرآن‌آموز را ثبت‌نام کرده (در صورت قبولی شرکت‌کننده) و کلاس‌ها را برگزار کرده است، واریز می‌شود. البته قرآن‌آموز و حافظ می‌تواند ۲۵ درصد از مبلغ تشویقی را برداشت کند و ۲۵ درصد مبلغ تشویفی مشروط به حضور در آزمون‌های ادوار بعدی و قبولی است».

یادآور می‌شود، طرح «۴ هزار حافظ، ۴ هزار شهید» با حمایت استانداری یزد به مدت چهار سال در سطح استان اجرا می‌شود و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد ستاد اجرایی این طرح را برعهده دارد و دبیری آن با روح‌الله مطهریان است.

همچنین مؤسسات و قرآن‌آموزان یزدی علاقه‌مند برای ثبت‌نام در این طرح می‌توانند به تارنمای طرح «۴ هزار حافظ، ۴ هزار شهید» به نشانی  https://hefzyazd.ir مراجعه کنند. 

انتهای پیام
captcha