تأکید كابينه عراق بر تحقق مطالبه آیت‌الله سیستانی در سطح بین‌المللی
کد خبر: 4152659
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱

تأکید كابينه عراق بر تحقق مطالبه آیت‌الله سیستانی در سطح بین‌المللی

کابینه عراق بر محتوای نامه دفتر مرجعیت عالی عراق در نجف خطاب به دبیرکل سازمان ملل تأکید و وزارت خارجه این کشور را ملزم به اتخاذ تدابیر لازم برای پیگیری حادثه قرآن‌سوزی با سازمان ملل با هدف دستیابی به تعهداتی بین‌المللی کرد که از وقوع چنین تجاوزاتی در آینده جلوگیری کند.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست نیوز، کابینه عراق ضمن محکومیت حادثه قرآن‌سوزی در سوئد تأکید کرد که مفاهیم آزادی، حقوق شخصی و آزادی بیان باید به مقدسات احترام بگذارد.

کابینه عراق بر محتوای نامه دفتر مرجعیت عالی عراق در نجف اشرف خطاب به دبیرکل سازمان ملل تأکید و وزارت خارجه این کشور را ملزم به اتخاذ تدابیر لازم برای پیگیری این موضوع با سازمان ملل با هدف دستیابی به تعهداتی بین‌المللی کرد که از وقوع چنین تجاوزاتی در آینده جلوگیری کند.

کابینه عراق قرآن‌سوزی را تجاوزی آشکار به عقاید مسلمانان و مقدسات آنان دانست و وزارت خارجه را به ارتباط با کشورهای سازمان همکاری اسلامی و تلاش برای تحقق درخواست عراق برای میزبانی کنفرانس اضطراری در سطح سران یا وزرا دعوت کرد.

گفتنی است؛ در پی هتک حرمت نسخه‌ای از قرآن کریم در سوئد که با مجوز پلیس این کشور رخ داد، دفتر آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد فرستاد.

در این نامه تأکید شد: مرجعیت عالیقدر دینی ضمن محکوم و تقبیح کردن این اقدام، از سازمان ملل می‌خواهد گام‌های کارآمدی را به منظور جلوگیری از تکرار امثال چنین رخدادهایی اتخاذ کند و کشورها را به بازنگری در قوانینی سوق دهد که اجازه وقوع چنین اقداماتی را می‌دهد. مرجعیت عالی دینی همچنین به تثبیت ارزش‌های همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان مختلف و رویکردهای فکری مبتنی بر رعایت حقوق و احترام متقابل بین همگان فرامی‌خواند.

چهارشنبه گذشته، هفتم تیرماه یک سوئدی عراقی الاصل به نام سلوان مومیکا 37 ساله پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات صادر کرد، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و در مسجد مرکزی استکهلم به آتش کشید.

انتهای پیام
captcha