نقش مهم نامه آیت‌الله سیستانی به گوترش در مقابله با نفرت‌پراکنی دینی
کد خبر: 4155042
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴
عراق اعلام کرد؛

نقش مهم نامه آیت‌الله سیستانی به گوترش در مقابله با نفرت‌پراکنی دینی

وزارت خارجه عراق در واکنش به تصویب پیش‌نویس قطعنامه مقابله با نفرت‌پراکنی دینی، تأکید کرد که نامه آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی در عراق به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نقش مهم و مثبتی در مقابله با این فکر افراطی داشت.

به گزارش ایکنا، وزارت خارجه عراق از تصویب پیش‌نویس قطعنامه «مقابله با نفرت دینی که مشوق تبعیض یا دشمنی یا خشونت است»، توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل استقبال کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، این وزارتخانه تأکید کرده است که این پیش‌نویس قطعنامه پس از مطالبه عراق برای عدم تکرار آتش‌زدن و اهانت به قرآن کریم به تصویب رسیده است.

وزارت خارجه عراق همچنین تأکید کرد که نامه آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر دینی عراق به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نقش مهم و مثبتی در مقابله با این فکر افراطی داشته که منجر به اهانت به مقدسات و نمادهای آن و آتش زدن کتب آسمانی از جمله قرآن کریم می‌شود.

در بیانیه مذکور آمده است که بنا به دعوت فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق، جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اقدامات مرتبط با اهانت به قرآن برگزار شد و این پیش‌نویس قطعنامه در پاسخ به درخواست سازمان همکاری اسلامی برای بررسی مسئله اهانت به قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی تصویب شد.

عراق پیش از این تکرار پدیده آتش‌زدن قرآن را محکوم و تأکید کرد که این اقدامات با ارزش‌های تسامح و پذیرش یکدیگر و همزیستی مسالمت‌آمیز و ارزش‌های دموکراتیک در تعارض است.

عراق همچنین خواستار جرم‌انگاری اهانت به قرآن کریم و مجازات عاملان آن شده بود.

خبرنگار: روح‌انگیز انوشی

انتهای پیام
captcha