آغاز اکران فیلم‌های جشنواره «حوا» در البرز
کد خبر: 4154305
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

آغاز اکران فیلم‌های جشنواره «حوا» در البرز

فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم حوا از عصر امروز، 20 تیرماه به‌مدت چهار روز در پردیس سینمایی اکومال استان البرز همزمان با ۱۱ استان دیگر به‌صورت رایگان اکران می‌شود.

جشنواره فیلم «حوا»

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، محمدحسین عابدی، رئیس انجمن سینمای جوان استان البرز با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم حوا در سه بخش داستانی، مستند و فیلم‌های بلند سینمایی اجرا می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره با موضوع اولویت تحکیم خانواده و نقش زنان در این موضوع برگزار شده که عفاف و حجاب در این جشنواره یکی از اولویت‌های موضوعی فیلم‌های راه‌یافته به این رویداد است.

وی فیلم‌های راه‌‌یافته به بخش مسابقه این جشنواره را در حد عالی و درخور دانست و به خانواده‌ها و جوانان پیشنهاد کرد تا برای دیدن فیلم‌های جشنواره حضور پیدا کنند.

این مسئول بیان کرد:‌ در این جشنواره فیلم‌های مستند جذاب و همچنین فیلم‌های بلند خوبی شرکت دارند که فیلمسازان و بازیگران زن شاخصی در آن‌ها ایفای نقش کرده‌اند که از جمله این فیلم‌ها می‌توان به «سرهنگ ثریا» و «هناک» اشاره کرد.

عابدی برگزاری این جشنواره را با توجه به شرایط امروز جامعه بسیار خوب و به موقع دانست و افزود: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها برای تحکیم خانواده و ترویج درست فرهنگ عفاف و حجاب تأثیر زیادی دارد.

وی در خصوص حضور البرز در فیلم‌های این جشنواره بیان کرد: متأسفانه فراخوان این جشنواره حدود یک ماه پیش اعلام شد که فیلمسازان دیگر فرصتی برای ساخت فیلم با این موضوع نداشتند ولی اگر برنامه برای ادامه برگزاری این جشنواره در سال‌های بعد باشد سینمای جوان البرز آمادگی لازم را برای ساخت فیلم‌های تأثیرگذار و موضوعی خوب دارد.

رئیس انجمن سینمای جوان استان البرز گفت: در نظر داریم تا پس از برگزاری این جشنواره از روز شنبه هفته آینده، سلسله نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی را با موضوع فیلم‌های سینمایی که موضوعیت آن‌ها تحکیم خانواده است را در محل انجمن سینمای جوان البرز برگزار کنیم و این فیلم‌ها را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

یادآور می‌شود، فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و با همکاری انجمن سینمای جوان این استان، از عصر امروز، 20 تیرماه به‌مدت چهار روز در پردیس سینمایی اکومال استان البرز همزمان با ۱۱ استان دیگر به‌صورت رایگان اکران می‌شود.

انتهای پیام
captcha