مأموریت‌های کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در مرزهای هشت گانه
کد خبر: 4154600
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

مأموریت‌های کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در مرزهای هشت گانه

نشست کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) با شهرداری‌های کلانشهرهای کشور برگزار و وظایف و مأموریت‌های محوله به کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در مرزهای هشت گانه در ایران و کشور عراق تبیین و ابلاغ شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، نشست کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) با شهرداری‌های کلانشهرهای کشور با حضور حسین نظری، معاون خدمات شهری و رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی، باقری، دبیر ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور، احمدی، دبیر ستاد اربعین وزارت امور خارجه، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور، شهرداران و معاونان خدمات شهری مناطق ۱-۲-۳-۵-۱۱-۱۲ و ۲۲، معاونین خدمات شهری و محیط زیست کلانشهرهای (مشهد، شیراز، قم، اراک، اصفهان، همدان، زاهدان، کرمان، قزوین، رشت) برگزار و وظایف و مأموریت‌های محوله کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در مرزهای هشت گانه در ایران و کشور عراق تبیین و ابلاغ شد. 

در ابتدای این جلسه، حسین نظری، معاون خدمات شهری و رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی، گفت: با توجه به حکم احمد وحیدی، وزیر کشور، مسئولیت کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) بر عهده این معاونت است. 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات کمیته خدمات شهری در راستای برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی، افزود: خداوند را شاکریم که توفیق خدمت به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) به ما عطا شده است. از این رو باید این فرصت را غنیمت بشماریم و به خدمت‌رسانی به زائرین پیاده‌روی اربعین حسینی بپردازیم. 

نظری بر انسجام و انجام هماهنگی‌های لازم شهرداری‌های کلانشهرها با کمیته خدمات شهری در تمامی موضوعات تأکید کرد و گفت: تمامی وظایف و مسئولیت‌ها به شکل دستورالعملی تهیه شده است که به تمامی کلانشهرها ابلاغ خواهد شد و آنان باید براساس آن وظایف و مأموریت‌ها، اقدامات خود را به انجام رسانند. 

وی در ادامه افزود: طبق ساختار اجرایی که در کمیته خدمات شهری تعریف شده است ما در هشت مرز داخلی و برون مرزی (در کشور عراق) به خدمات‌رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی خواهیم پرداخت. 

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی ضمن تشریح و تبیین وظایف کمیته خدمات شهری درهشت مرز تعیین شده، گفت: تمامی اقدامات در مرزهای هشت گانه باید با هماهنگی کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی صورت گیرد. 

در این جلسه، باقری، دبیر ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور با بیان اینکه شهرداری تهران همواره در تمامی مناسبت‌ها از جمله پیاده‌روی اربعین حسینی تلاش و فعالیت‌های بسیاری کرده است، گفت: از فرصتی که خداوند برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) در اختیار ما قرار داده است، باید به نحو احسن استفاده کنیم و امسال نیز همچون سال‌های گذشته وظایف خود را به خوبی انجام دهیم. 

دبیر ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور در ادامه گفت: ستاد مرکزی اربعین دارای 18 کمیته است که یکی از آن‌ها، کمیته خدمات شهری است که این کمیته با مشارکت کلان‌شهرهای کشور مأموریت خود را در مرزهای هشت‌گانه انجام می‌دهد و در هر مرز با توجه به ظرفیتی که دارد، خدمات‌رسانی خواهد کرد. با توجه به گرمای پیش‌بینی شده باید تدابیرلازم در این مورد اندیشیده شود. ان‌شاءالله مجموعه شهرداری‌های کلانشهرها با آمادگی صدرصدی در کنار سایر کمیته‌ها و دستگاه‌ها مأموریت خود را انجام دهند. 

باقری بر انسجام در تمامی امور تأکید کرد و گفت: با توجه به دستورالعمل‌های صادره از سوی کمیته‌ها هر شهرداری در هر نقطه‌ای که مسئولیتی را بر عهده دارد باید در همان نقطه به خدمات‌رسانی بپردازد و در صورت نیاز و تشخیص مسئولان مربوطه در راستای کمک به سایر نقاط دیگر به ارائه خدمت بپردازد. 

یادآور می‌شود، در جریان این جلسه احکامی شامل شرح وظایف و مأموریت‌های هر کلانشهر به تفکیک به آنان ابلاغ شد.

انتهای پیام
captcha