اردوی ۵۰ روزه حفظ قرآن در دامغان برگزار می‌شود
کد خبر: 4155154
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

اردوی ۵۰ روزه حفظ قرآن در دامغان برگزار می‌شود

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دامغان از برگزاری اردوی ۵۰ روزه حفظ قرآن در این شهرستان با حضور بیش از ۱۵۰ دانش‌آموز پسر و دختر خبر داد.

حفظ قرآن کریم

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علیرضا جعفری‌نژاد، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان دامغان، عصر روز گذشته، 23 تیر در جمع خبرنگاران با یبان اینکه تلاوت و حفظ قرآن از سفارش‌های مکرر معصومان(ع) است، گفت: حافظ قرآن باید برای تثبیت محفوظات قرآنی‌اش دست‌کم روزی چند بار به قرائت قرآن بپردازد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ قرآن و همراهی این امر با تقویت روخوانی، تجوید و درک بهتر مفاهیم قرآنی طرح جوادالائمه به مدت ۵۰ روز و در قالب یک اردوی سناریو محور به حفظ قرآن کریم در دامغان برگزار می‌شود.

جعفری‌نژاد با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان حاضر در طرح پس از ثبت‌نام اولیه مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند، افزود: پس از شرکت در اردوی ۲ روزه ارزیابی، از بین ۲۵۰ پسر و دختر که ثبت‌نام کرده بودند حدود ۱۵۰ دانش‌آموز برای شرکت در اردوی نهایی انتخاب شدند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان دامغان یادآور شد: این طرح شبانه‌روزی است و دختران و پسران در دو اردوگاه مختلف توسط اساتید حفظ قرآن کریم مورد آموزش قرار می‌گیرند.

جعفری‌نژاد با تأکید بر اینکه برنامه روزانه اردوی ۵۰ روزه حفظ قرآن کریم از اذان صبح آغاز شده و تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه ادامه می‌یابد متذکر شد: در این بین، دانش‌آموزان علاوه بر کلاس‌های آموزشی حفظ قرآن در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی دیگری نیز شرکت می‌کنند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دامغان گفت: در این اردو، سعی شده تا برنامه‌ای متنوع و جذاب برای مخاطبان تدارک دیده شود، بازی‌های گروهی، مسابقات مختلف، محفل انس با قرآن و لیگ حفظ قرآن از جمله این برنامه‌ها هستند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان دامغان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان پس از حضور در اردو به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و هر گروه دارای شهردار، خزانه‌دار و یک مدیر است که با انجام وظایف محوله و به سرانجام رساندن برنامه‌های تعبیه شده در اردو به امتیازهایی دست پیدا می‌کنند و می‌توانند از آن‌ها برای دریافت امکانات بیشتر بهره ببرند افزود: همچنین گروه‌های مختلف با کسب امتیازات بیشتر و فعالیت‌های مناسب‌تر در پایان اردو به عنوان گروه برتر انتخاب خواهند شد و از آن‌ها تقدیر به عمل می‌آید.

جعفری‌نژاد افزود: دانش‌آموزان در این اردو علاوه بر حضور در تجربه یک زندگی قرآنی، به صورت سناریو محور تجربه زندگی جمعی و زیست اجتماعی را به دست می‌آورند که آموزش نظم و کسب تجربه زندگی به دور از خانواده یکی دیگر از اهداف این اردوی ۵۰ روزه است.

به گفته وی با توجه به مضرات استفاده بیش از حد از تلفن همراه و اعتیاد نوجوانان به شبکه‌های اجتماعی و همچنین آموزش رژیم مصرف رسانه استفاده از تلفن همراه در طرح جوادالائمه ممنوع است اما با هدف ارتباط با والدین، هر روزه زمان مشخصی امکان استفاده از فضای مجازی و تلفن همراه جهت ارتباط با خانواده‌ها و دیگر نیازهای ضروری در نظر گرفته شده است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دامغان با تأکید بر اینکه به منظور ملاقات با خانواده‌ها زمان مشخصی در طول روز پیش‌بینی شده است، یادآور شد: علاوه بر فعالیت‌های ورزشی، برای جلوگیری از یکنواختی و افزایش روحیه نشاط بین دانش‌آموزان و تخلیه هیجانات، در این طرح اردوهای تفریحی متنوعی برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام
captcha