همدستی راست‌گرایان صهیونیست با تندروهای اروپایی
کد خبر: 4155505
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲

همدستی راست‌گرایان صهیونیست با تندروهای اروپایی

راست‌گرایان در رژیم صهیونیستی اخیراً همکاری‌های خود را با همتایان افراطی خود در اروپا گسترش داده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه عربی 21، اخیراً روابط میان جریان راست افراطی اسرائیل و همتای آن در اروپا عمیق‌تر شده است و برخی را بر آن داشته است که نسبت به این روابط هشدار دهند.

یوسی میتزری، خبرنگار روابط بین‌الملل کانال 13، معتقد است که موج راست‌گرایی که در سال‌های اخیر اروپا را فراگرفته، شاهد نزدیکی چشمگیر با اسرائیل است؛ از مارین لوپن از حزب اتحادیه ملی در فرانسه، تا قدرت گرفتن یک زن در ایتالیا (جورجیا ملونی) و نیز افزایش قدرت راستگرایان در کشورهایی یونان و اسپانیا. این درحالی است که در کشورهایی مثل آلمان، مجارستان و لهستان هم شرایط مشابهی حاکم است و راست‌گرایان به پیروزی‌های سیاسی دست یافته‌اند.

وی می‌افزاید: این نزدیکی میان راست‌گرایان اسرائیل و اروپا به دلیل ضد یهودی بودن و ریشه‌های نفرت از یهودیان در بین راستگرایان اروپایی عجیب است و از جمله اقدامات آن‌ها علیه یهودیان می‌توان به تحت پیگرد قرارگرفتن جورج سوروس، میلیاردر یهودی مجارستانی، توسط ویکتور اروربان نخست وزیر مجارستان اشاره کرد.

این روزنامه‌نگار اسرائیلی در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید: روابط صمیمی با چهار کشور عضو اتحادیه اروپا و ناتو هر روز اتفاق نمی‌افتد، اما این بدان معنا نیست که مقامات اسرائیلی ملزم به موافقت با هر گونه همکاری با احزاب راست افراطی تنها به دلیل توافق بر سر مناقشه بین اسراییل و فلسطین و داشتن دشمن مشترک هستند.

وی تأکید کرد: دولت اسرائیل امروز بر سر یک دو راهی بسیار مهم در بازی ژئوپلیتیک قرار دارد؛ درحالی که در داخل با هرج و مرج مواجه هستیم و حمایت بین‌المللی، به ویژه از ناحیه آمریکا، از اسرائیل کم شده است، می‌توان گفت که نزدیک شدن به راست‌گرایان اروپایی و در عین سرخوردگی و ناامیدی آمریکا از اسرائیل در نهایت به انزوای روزافزون اسرائیل در سطح بین الملل منجر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha