قرآن‌سوزی جسارت به جریان توحید و اسلام است
کد خبر: 4156789
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

قرآن‌سوزی جسارت به جریان توحید و اسلام است

امام جمعه میبد با اشاره به اهانت مجدد به قرآن کریم در کشور سوئد گفت: قرآن کریم در هویت مسلمانان جایگاه بلندی دارد و این حرکت، جسارت به جریان توحید و اسلام است.

آیت‌الله اعرافی، امام جمعه میبدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی، امام‌ جمعه میبد، امروز، 30 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به قرآن‌سوزی در کشور سوئد گفت: اینکه با اجازه دولت سوئد، مجدداً، فرد تبهکار وابسته به دستگاه صهیونیستی اجازه یافت به قرآن کتاب الهی و منشور آسمانی جسارت روا دارد، حرکت بسیار زشتی بود و تمام مسلمانان و همه عزاداران سالار شهیدان آن را محکوم و با همه وجودشان علیه دولت کفر و الحاد و منفور سود فریاد و این حرکت را محکوم می‌کنند.

وی ادامه داد: قرآن در هویت مسلمانان جایگاه بلندی دارد و این حرکت، جسارت به جریان توحید و اسلام است. اولاً انتظار می‌رود دولت سوئد از خواب بیدار شود و از این کار تند افراطی جنایت مآبانه عذرخواهی کند و دولت‌های اروپایی سازمان ملل هم باید برای این مقوله چاره‌اندیشی کند.

اعرافی با بیان اینکه از حوزه‌های علمیه نجف و قم منعکس شده که قانونی را طراحی کنند که جلوی جسارت به مقدس‌ترین کتاب آسمانی گرفته شود، گفت: دولت‌های اسلامی باید اقدامات جدی‌تری برای بازدارندگی به تعرض به نوامیس و مقدسات اسلامی طراحی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: مساجد و محافل عزاداری امام حسین(ع) باید جوان ما را در ترازی تربیت کند که شهدا و ایثارگران عصر انقلاب دفاع مقدس و محور مقاومت است و این نیاز به کار اعتقادی، اخلاقی همراه با هنر خوب و سلیقه و درست در منبر و وعظ و نوحه‌سرایی است. هیئت‌های عزاداری باید به نیازهای اجتماعی مردم توجه کنند و جامعه‌ای که در آن آسیب‌هایی همچون فقر، اعتیاد، طلاق و اختلافات خانوادگی در تراز جامعه عاشورایی و اسلامی نیست.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: مراسم عاشورا باید با اینها مبارزه کند و زمینه ازدواج و پیشرفت جوانان را فراهم آورد و اگر هرکدام از هیئت‌های عزاداری ما پنج واحد مسکن را برای جوانان ما زمینه‌سازی کنند ۵۰۰ زوج جوان ما زمینه ازدواجشان فراهم می‌شود بنابراین هیئت‌ها باید با قرض، اطعام و مسکن و تهیه وسایل زندگی زمینه ازدواج را برای جوانان فراهم کنند که البته دولت و مسئولان هم در این زمینه وظیفه دارند.

اعرافی افزود: در واقع همه ما باید در میدان تلاش کنیم و فقر را از شهر و استان خود بزداییم چراکه شهر و استانی که دارای ثروت است؛ یک نمونه فقر و فلاکت برای همه مسئولان و اغنیای این شهر و استان؛ اول برای علما و مسئولان و اغنیا و ثروتمندان و سپس برای همه جامعه ننگ است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: هیئت تراز در عاشورای حسینی باید به انقلاب اسلامی، شهدای عالی‌قدر، امام و به ارزش‌های انقلاب توجه کند چراکه انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا دارد و از عاشورا الهام گرفته است؛ انقلابی که همه ناپاکی‌ها را کنار خواهد زد بنابراین این انقلاب برای امام حسین و ملت است و باید در عزاداری‌ها و نوحه‌سرایی‌ها، ارزش‌های انقلاب و شهدا تجلی پیدا کند.

امام‌جمعه میبد گفت: نظم و امنیت و رعایت قوانین و مقررات از نکاتی است که از هیئت‌های عزاداری انتظار می‌رود و به فضل خدا در همین مسیر هم حرکت می‌کنند و مداحان، اصحاب منبر، هیئت‌امنا، هیئت‌های عزاداری و جوانان پرشور ما، الگوی عزاداری جامع و درست را دنبال خواهند کرد. عاشورا باید دروازه‌های مسجدها را به روی جوانان بگشاید و از درون حسینیه‌های ما، جوانان، دختران و پسران به سمت ارزش‌های الهی و مسجد که کانون دین و خانه خداست هدایت شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، هفته امر به‌ معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف را گرامی داشت و گفت: امر به‌ معروف و عفاف و حجاب فلسفه و روح عاشوراست و ما به هیچ بهانه‌ای نباید از حجاب و ارزش‌های اخلاقی و دینی کوتاه بیاییم.

اعرافی افزود: این وظیفه را قبل از همه، ما و شما در مدرسه، دانشگاه و مغازه، کارخانه، مراکز گردشگری و همه مراکز با زبان و تبین درست و غیرت دینی و تذکر درست باید ارزش‌های الهی که مهم‌ترین آن عفاف و حجاب است صیانت کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ارزش‌های سلامت اداری، مبارزه با آفات و فساد هم همین‌طور مهم است گفت: پیام عزاداری این است که همه ما سرباز اسلام، مجاهد درراه خدا و به پا دارنده نماز و اقامه کننده امر به معرف و نهی از منکر باشیم که وظیفه دستگاه هم در این زمینه سنگین است.

اعرافی در پایان با گرامی‌داشت هفته بهزیستی از مردم، مسئولان و مؤسسات خیریه که در راستای رفع نیازهای نیازمندان و فقرا و معلولان و سالمندان کمک می‌کنند، گفت: بهزیستی باید مورد توجه همه مردم باشد و نباشد در مسائل رسیدگی به معلولان و نیازمندان کوتاهی شود.

انتهای پیام
captcha