همایش «کارون، شهر نماز» برگزار شد + عکس
کد خبر: 4156927
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰

همایش «کارون، شهر نماز» برگزار شد + عکس

همایش «کارون، شهر نماز» با حضور 50 مربی پیش‌دبستانی و آموزگار پایه اول در کارون و طرح «شهر قرآن» با دعوت از مربیان و والدین علاقه‌مند در گتوند برگزار شد.

همایش «کارون، شهر نماز»

به گزارش ایکنا، همایش «کارون، شهر نماز» با تدریس مهدی فاضلی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت ریحانةالنبی(س) شهرری و مدرس كشوری و دارنده رتبه نخست جشنواره شیوه‌های نوین آموزش قرآن و نماز به کودکان از سوی اداره آموزش و پرورش کارون خوزستان با همکاری كتابخانه شهدای كوت عبدلله و كتابخانه شهید نقوی‌فر این شهرستان برگزار شد.

این دوره با حضور 50 مربی پیش‌دبستانی و آموزگار پایه اول با هدف ارتقای مهارت‌های آموزگاران پایه و پیش‌دبستانی و به منظور فراهم کردن بسترهای خاطره‌آفرینی برای دانش‌آموزان از نماز، طی چهار ماه انجام خواهد شد که پس از سپری شدن این دوره دانش‌آموزان به خواندن نماز عملی و اجرای سرود شهر نماز و برپایی جشن نماز، خواهند رسید.

بنابر گفته مهدی فاضلی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت ریحانةالنبی(س) شهرری و مدرس كشوری و دارنده رتبه نخست جشنواره شیوه‌های نوین آموزش قرآن و نماز به کودکان «كارون نخستین شهرستان استان خوزستان است كه با برپایی همایش‌های آموزشی به دنبال ارائه الگوی موفقی از انس كودكان با نماز است. همچنین این شهرستان با دارا بودن استعدادهای قرآنی، مستعد الگوی كشوری در طرح «شهر من، شهر نماز» را سال١٤٠٢ دارد که لازمه رسیدن به این حركت، همت، اراده و حمایت مدیران شهرستانی و استانی را می‌طلبد».

زكیه حزبه‌زاده، مسئول كتابخانه شهدای كوت عبدلله و از مجریان این طرح در استان با تأکید بر لزوم اهمیت به سن كودكی و آغاز تعلیم مفاهیم دینی از همین سنین با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین گفت: توجه به بازی، نشاط و سرگرمی در آموزش آموزه‌های قرآنی و دینی به کودکان نقش مهمی دارد. همچنین در کنار این طرح، كارگاه مادران قرآنی و آموزش شیوه‌های نوین دوستی با كودک ویژه کودکان کمتر از 9 سال با محور نماز و قرآن در کتابخانه‌های شهرستان برگزار می‌شود.

در راستای برگزاری این همایش نیز عزیز مزرعه، معاون آموزش اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون بر احیای سنت نماز شیرین، احیا و تقویت آن در مدارس ابتدایی این شهرستان تأکید کرد.

همچنین در خبر دیگری از مؤسسه ریحانةالنبی(س) شهرری آمده است؛ هفتمین و هشتمین دوره تربیت مربی قرآن کودک ویژه والدین و مربیان و آموزگاران در گتوند و با حضور و بازدید جعفرزاده، مدير آموزش و پرورش گتوند و سردار جعفری، فرمانده سپاه برگزار و مقرر شد تا در آینده نزدیک طرح شهر نماز نیز در این شهرستان برگزار شود.

طرح شهر قرآن در گتوند خوزستان

انتهای پیام
captcha