طرح تازه عربستان برای جذب زائران عمره از سراسر جهان
کد خبر: 4156931
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

طرح تازه عربستان برای جذب زائران عمره از سراسر جهان

با طرح جدید عربستان، داوطلبان عمره می‌توانند به غیر از انجام مناسک در حرمین شریفین به مقاصد مختلف گردشگری درعربستان سفر کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، عربستان سعودی طرح جدیدی را برای متقاضیان عمره تدارک دیده است.

بر اساس این طرح، زائران خانه خدا می‌توانند علاوه بر انجام مناسک در حرمین شریفین، به مقاصد مختلف گردشگری درعربستان سفر کنند.
همچنین  وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرده است که شهروندان این کشور می‌توانند از دوستان مسلمان خود در خارج از کشور برای انجام عمره با ویزای زیارت شخصی دعوت کنند. این وزارتخانه در توییتی اعلام کرد که ویزای شخصی که به صورت آنلاین دریافت می‌شود، می‌تواند یک بار ورود یا چند بار ورود باشد. درخواست ویزای شخصی را می‌توان از طریق پلتفرم ویزای وزارت امور خارجه عربستان انجام داد.

ویزای یکبار ورود 90 روز اعتبار دارد، در حالی که ویزای چند بار ورود به مدت یک سال اعتبار دارد. فرد مسافر به عربستان با ویزای چند بار ورود می‌تواند در هر بار تا 90 روز در عربستان بماند.

 روز جمعه مقامات حرمین شریفین، آمادگی پذیرش اولین نمازگزاران موسم عمره امسال را اعلام کردند. آغاز  عمره چند هفته پس از حج واجب تعیین شده است تا زائران حج به خانه بازگردند و از ازدحام در اماکن مقدس و فرودگاه ها جلوگیری شود.

عربستان سعودی مکان‌های تاریخی و سایر مقاصد فرهنگی را با توسعه صنعت گردشگری خود به عنوان بخشی از برنامه استراتژیک چشم‌انداز 2030 عربستان که در سال 2016 آغاز شد، مهیا کرده است. هدف این برنامه کاهش اتکای عربستان به صادرات نفت و تنوع بخشیدن به اقتصاد آن از طریق توسعه و گسترش در صنایع و بخش‌های جدید است. گردشگری بخش مهمی از این استراتژی است و عربستان قصد دارد تا سال 2030، 100 میلیون جهانگرد جلب کند.

بر اساس این طرح، انتظار می‌رود صنعت گردشگری بیش از یک میلیون شغل برای نیروی کار رو به رشد کشور ایجاد کند و در عین حال برای اقتصاد درآمدزایی کند. رونق گسترده گردشگری دینی در شهرهای مقدس مکه و مدینه نیز برنامه‌ریزی شده است و انتظار می‌رود تعداد زائران تا سال 2030 به 30 میلیون نفر افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha