موج عاشورایی و طوفان غیرت مردم درسی فراموش‌نشدنی به اهانت‌کنندگان به قرآن می‌دهد
کد خبر: 4158636
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
خطیب جمعه تهران:

موج عاشورایی و طوفان غیرت مردم درسی فراموش‌نشدنی به اهانت‌کنندگان به قرآن می‌دهد

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به اهانت به قرآن گفت: این موج عاشورایی و حسینی و طوفانی که از این غیرت برپا شده، قوی‌ترین پاسخ‌ها را به این جماعت نابکار و نابخرد و کشورهای حامی؛ مخصوصا این دو کشور اروپایی، خواهند داد و درس‌های فراموش نشدنی به آنها داده خواهد شد.                  

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، امروز 6 مرداد، در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: امام حسین(ع) در اوج مناجات عرفه می فرمایند خدیا چنان خشیتی به من عطا کن که گویا تو را می‌بینم و من را با تقوا سعادتمند کن.

وی با بیان اینکه مبنای اصلی سعات دنیا و آخرت، تقواست، گفت: از نگاه امام حسین(ع) برای رسیدن به تقوا باید از خداوند خشیت بخواهیم.

حاج علی اکبری با اشاره به تقارن عجیب و الهام بخش روز جمعه و عاشورای حسینی گفت: امروز اجتماع بزرگ نمازگزاران جمعه در سراسر کشور است که همه در حال برگزاری نماز هستند.

خطیب جمعه تهران در ادامه به بیان بخشی از مقتل پرداخت و گفت: وقتی نوبت به ثمامه رسید، خدمت امام حسین(ع) آمد و عرض سلام کرد و گفت فدایت شوم اوضاع سخت شده و می‌خواهم به میدان بروم اما قبل از اینکه به شهادت برسم یک درخواست دارم که دوست دارم وقتی به ملاقات خدا می‌روم نمازم را با شما خوانده باشم.

وی افزود: امام حسین(ع) سر خود را به سوی آسمان بلند کرده و فرمودند نام محبوب من، نماز، را آوردی خدا تو را از نمازگزارن واقعی قرار دهد.

حاج علی اکبری با بیان اینکه تمام حرکت امام حسین(ع) از آغاز تا زمان حرکت به سمت مکه و رسیدن به کربلا بر محور نماز بود، گفت: حتی شب عاشورا از دشمن درخواست وقت کردند و با اصحاب تا نماز صبح روز عاشورا نماز و دعا و مناجات و قرآن خواندند.

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: امام حسین(ع) در ادامه جواب ثمامه فرمودند به موقع نماز را یادآوری کردی که اول وقت است. در این زمان باز امام حسین(ع) از دشمن درخواست وقت برای خواندن نماز ظهر کردند که دشمن قبول نکرد و امام فرمودند شیطان بر اینها غلبه کرده است.

وی بیان کرد: امام در ادامه از دو نفر از یارانش خواست که برای محافظت بایستند تا نماز را با جمعی از یارانشان به سرعت بخوانند. در این زمان دشمن هم شروع به تیراندازی کرد. سعید بن عبدالله، یکی از محافظان، با دست و سپر مانع تیرها می‌شد و وقتی تیرها زیاد شد با صورت، گلو و سینه جلوی تیرها می ایستاد به نحوی که حدود 13 تیر به او خورد و تا نماز تمام شد غرق به خون به روی زمین افتاد.

حاج علی اکبری اظهار کرد: امام بلافاصله بالای سر سعید آمد و سر او را به دامن گرفت و او را نوازش کرد. سعید به سختی به امام گفت کارم را خوب انجام دادم؟ راضی بودید؟ و امام فرمودند کارت را خیلی خوب انجام دادی تو در بهشت هم روبروی من هستی.

بنابراین گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: ملت شریف و عزیز ایران و ملت‌های مؤمن و اراداتمند اهل بیت(ع) در اقصی نقاط عالم مشغول تعظیم یکی از بزرگترین شعائر الهی هستند و اینها نشانه است.

وی افزود: این مجالس، هیئت‌ها، تکیه‌ها، مصلاها و روضه‌ها نشان از آن دارد که هر کس به زبانی در حال وصف اباعبدالله(ع) و ابراز عشق و علاقه به محضر حضرت سیدالشهدا(ع) است که حکایت از ریشه‌های تقوایی دارد که خداوند به ملت ما کرامت کرده است که حاصلش تعظیم شعائر است. انشالله نام و یاد امام حسین(ع) و یارانش جامعه را شست‌وشو دهد و به معنویت، ایمان و عزت ما نشاط و طراوت دهد و وحدت جامعه را بیشتر کند. 

حاج علی اکبری اظهار کرد: اگر هم در این میان شیاطین وسوسه‌انگیزی کرده باشند کید شیطان به عنایت حسین بن علی(ع) و به برکت این عرض ارادت ها برطرف خواهد شد. 

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: امروز روز عجیبی است هم جمعه و هم روز عاشوراست. روز عاشورا روز تجدید عهد است و امروز بیشتر تجدید عهد برای ادامه راه امام حسین(ع) است که این راه به روی ملت ما باز شد و به دست ملت ما پیش روی ملت‌های ستمدیده عالم گشوده شد. این راه عزت، افتخار، بازگشت به بندگی خدای متعال، راه تمسک به قرآن عظیم و عترت پیامبر اعظم (ص) است.

وی بیان کرد: انشالله این تجدید عهد که نشانه روشن آن، تجدید عهد با ولی فقیه زمان برای تمهید کردن و زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) است در همه مجالس ما جریان داشته باشد.

حاج علی اکبری با اشاره به رفتارها و جسارت‌های اخیر نسبت به قرآن کریم گفت: اینها خیال خام و باطل است؛ اگر خواستند بین پیروان ادیان الهی و مسیحیان و مسلمانان دوقطبی ایجاد کنند، کور خواندند. چون مسلمانان به کتابهای مقدس آسمانی مثل قرآن احترام می‌کنند. اگر می‌خواستند اسلام‌هراسی را ترویج کنند باعث ترویج بیشتر اسلام و قرآن در منطقه خودشان و سایر مناطق عالم خواهند شد.

وی افزود: اگر خواستند با آن عقبه صهیونیستی، نام فلسطین و قیام مردم مظلوم فلسطین و خفت و خواری و افول و زوال سرعت گرفته خودشان را تحت‌الشعاع قرار بدهند، باز هم کور خواندند. زیرا دیگر معلوم است و صدای زوال و فروریختن ارکان زیست پر از ننگ آنها در تمام عالم شنیده می‌شود و خودشان هم به زبان جاری می‌کنند.

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: مگر آن روز که این جماعت نابکار خواستند قرآن ناطق را از صحنه حذف کنند، مگر موفق شدند؟ بارها قبر مطهر امام حسین(ع) را با خاک یکسان کردند، مگر موفق شدند؟ این همه علیه شعائر حسینی دستها بریدند و پاها قطع کردند و مسیرهای زیارتی را بستند، مگر موفق شدند؟ این نور خداست، حسین(ع) و قرآن نور خدا هستند و نور خدا ماندنی است و همه عالم را خواهد گرفت و این خفاشان شب پرست محکوم به زوال و فنا هستند.

حاج علی اکبری تأکید کرد: این موج عاشورایی و حسینی و طوفانی که از این غیرت برپا شده، قوی‌ترین پاسخ‌ها را به این جماعت نابکار و نابخرد و کشورهای حامی؛ مخصوصا این دو کشور اروپایی، خواهند داد و درس‌های فراموش نشدنی به آنها داده خواهد شد.                          

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: روز گذشته سالروز تأسیس نماز جمعه بود. ما نماز جمعه را از امام حسین(ع) هدیه گرفتیم. نماز جمعه محصول انقلاب اسلامی است. این واجب فراموش شده‌ای بود که قرن‌ها از آن محروم بودیم و انقلاب اسلامی این نعمت بزرگ را به ما برگرداند و خود انقلاب بزرگ ما محصول قام سیدالشهدا(ع) و امتداد قیام حسینی است. بنابراین نماز جمعه هدیه مخصوص سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) به جامعه ماست که قدر آن را باید بیشتر بدانیم و از شعائر الهی است که باید تعظیم داشت و پررونق تر و با شکوه‌تر از همیشه برگزار کرد.

وی با گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله طالقانی گفت: ایشان در همین نقطه اولین نماز جمعه را اقامه کرد. همچنین یاد شهدای محراب و نماز جمعه را گرامی می داریم.

حاج علی اکبری در ادامه با گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد و شهدای آن گفت: این عملیات درس عبرتی برای منافقین پست بود. ببینید خون مطهر شهدای مظلوم عملیات مرصاد چه بلایی بر سر منافقین کوردل آورد و آنها را رسوا کرد. منافقین مصداق روشن «خسر الدنیا و الاخره» هستند و انشالله بیش از این خفت و خواری بر آنها نازل خواهد شد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به وقوع انفجار در منطقه زینبیه دمشق گفت: این اتفاق دل‌های مؤمنین و دوستداران حضرت زینب(س) را شکست. این رفتار مذبوحانه و ناجوانمردانه ما را دوباره به یاد مدافعان حرم و حاج قاسم عزیز انداخت. این کارهای کر به جایی نخواهد رسید. این حرم و این حریم هزاران عاشق دلداده داد که سر و جان خود را فدای حرمت این حرم‌ها خواهد کرد و آنها راه به جایی نمی‌برند.                

وی در پایان خطبه دوم را با قرائت روضه لحظات پایانی حیات مطهر امام حسین(ع) خاتمه داد.   

انتهای پیام
captcha