خبرنگاران با جهاد تبیین در جنگ روایت‌ها حاضر شوند
کد خبر: 4160543
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
محمدمهدی اسماعیلی:

خبرنگاران با جهاد تبیین در جنگ روایت‌ها حاضر شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مواجهه رسانه با فضای جدیدی به نام جنگ روایتی اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در برابر این فضا از جهاد تبیین نام می‌برند. رسانه‌ها باید مقابله با این آرایش دشمن را در دستور کار ویژه خود قرار دهند و تهدیدات را به فرصتی برای رساندن پیام انقلاب اسلامی و گسترش ایمان در میان آحاد جامعه تبدیل کنند.

اسماعیلیبه گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، ۱۵ مردادماه در همایش جهادگران تبیین بسیج رسانه سراسر کشور ویژه آئین روز خبرنگار با عنوان «پیشرفت ایران قوی با خبرنگار امیدآفرین» که در محل لانه جاسوسی برگزار شد، گفت: حوزه رسانه و خبرنگاری یک رکن مهم در حوزه حکمرانی کشور است. ما در سال‌های مختلف به ویژه با تحولاتی که رخ داده، شاهد ارتقای نقش حوزه رسانه و اصحاب آن در فضای کلی و مدیریتی در داخل و خارج از کشور هستیم.

وی افزود: امروز فضای رسانه از قالب سختی که در گذشته داشت، به یک فرآیند ساده و بسیار سهل و در دسترس تبدیل شده است. امروز با فناوری‌های جدید با پدیده انسان رسانه مواجه هستیم و افراد فعال در این حوزه خود به خود وارد حوزه روایت و خبر می‌شوند.

اسماعیلی بیان کرد: امروز در محافل حکمرانی خود با مفهومی به نام صوت و تصویر فراگیر مواجه هستیم. صوت و تصویر فراگیر شبکه انتشاری است که به هرکس امکان پیدا کردن مخاطبان جهانی با پشت سر گذاشتن همه مرزهای سیاسی و غیر سیاسی را می‌دهد. با این توصیفات از تغییرات فناورانه، اما اصول اخلاقی در این کار تغییر پیدا نکرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید بدانیم امروز اصول اخلاقی و حرفه‌ای بدون تغییر مانده است. خبرنگاران و اصحاب رسانه و مدیران باید بدانند که کار ایشان هم سهل و هم ممتنع است. امروز با فضای جدیدی به نام جنگ روایتی مواجه هستیم. روایت‌ها به عنوان فضای اثرگذار در نظام جهانی شکل گرفته است و رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر آن‌ از جهاد تبیین نام می‌برند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در ارزیابی خود از اغتشاشات سال گذشته از ضعف رسانه‌ای سخن می‌گویند؛ اصحاب رسانه باید برای این منظور برنامه‌ریزی کنند. ما امروز با دشمن در قالب یک تروریسم رسانه‌ای درگیر هستیم. رسانه‌ها باید مقابله با این آرایش دشمن را در دستور کار ویژه خود قرار دهند و تهدیدات را به فرصتی برای رساندن پیام انقلاب اسلامی و گسترش ایمان در میان آحاد جامعه تبدیل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مردم عزیز ما با عشق و علاقه فراوان به خاندان آل الله نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرده‌اند. امروز باید به تعداد عناصر فعال در جبهه انقلاب کنشگر رسانه‌ای داشته باشیم که ورود بسیج به این عرصه این امکان را به ما می‌دهد. امیدواریم قدم‌های خوبی که در این زمینه برداشته شده به نتیجه برسد و در فضای رسانه‌ای توفیقات بیشتری را به دست آوریم.

انتهای پیام
captcha