راه‌یابی 56 دانش‌آموز یزدی به مسابقات «قرآن، عترت و نماز»
کد خبر: 4160739
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

راه‌یابی 56 دانش‌آموز یزدی به مسابقات «قرآن، عترت و نماز»

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از راه‌یابی 56 دانش‌آموز این استان به مرحله فینال چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور خبر داد.

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزدسعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مرحله فینال چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور در گفت‌وگو با ایکنا گفت: این مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی، از هفته قرآن کریم در سطح مدارس آغاز شد و منتخبان در سطح شهرستان‌ها و مناطق به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: مرحله حضوری مسابقات استانی در اردیبهشت‌ماه با حضور دانش‌آموزان برتر شهرستان‌ها و مناطق برگزار شد و برگزیدگان به مرحله کشوری راه یافتند. مرحله اول این مسابقات غیرحضوری و با ارسال آثار انجام شده بود. بعد از برگزاری مسابقات استانی که دو مرحله‌ای برگزار شد، مسابقات کشوری نیز به همین شیوه صورت گرفت، بدین نحو که آثار دانش‌آموزان در مرحله استانی به دبیرخانه کشوری ارسال و برترین‌ها به مرحله فینال راه یافتند.

غفاریان با اشاره به راه‌یابی 56 دانش‌آموز به مرحله حضوری و فینال مسابقات اضافه کرد: از این تعداد 33 نفر از پسران و 21 نفر از دختران در رشته‌های آوایی و پژوهشی در کنار سایر دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور رقابت خواهند داشت. همچنین دو دانش‌آموز استثنایی نیز از استان یزد در این مرحله حضور دارند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: مرحله نهایی مسابقات در رشته‌های آوایی از 15 مردادماه در مشهد مقدس آغاز شده و تا 21 همین ماه ادامه دارد. پسران در روزهای 15 الی 18 مردادماه و دختران از 18 الی 21 مردادماه در مرحله فینال شرکت می‌کنند.

غفاریان با اشاره به برگزاری رشته‌های پژوهشی از 28 مردادماه تا سوم شهریورماه در کرمانشاه گفت: دانش آموزان این استان نیز به این مسابقات اعزام می‌شوند و امیدواریم با تلاشی که در زمینه برگزاری دوره‌های توانمندسازی با حضور اساتید مجرب برای دانش آموزان صورت گرفته و سعی شد در جهت رشد و تقویت ارائه هنرهای آوایی و پژوهشی دانش آموزان گام برداریم، دانش آموزان استان با دست پر از مسابقات برگردند، هر چند راه‌یابی این عزیزان به فینال برای ما و دانش‌آموزان باعث افتخار و دلگرمی است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: امسال حسن مختاری و علی اکبر کاظمی دو  نفر از بهترین داورهای استان، در مسابقات کشوری دانش‌آموزی به داوری مشغول هستند که استاد کاظمی داوری صوت در رشته قرائت و استاد مختاری داوری لحن در رشته حفظ کل مسابقات را برعهده دارند. البته همه ساله اعظم اسکندری نیز به مرحله نهایی مسابقات برای داوری بخش دختران دعوت می‌شدند و امیدواریم امسال نیز برای امر داوری حضور داشته باشند.

وی یادآور شد: رشته آوایی مسابقات شامل قرائت تحقیق قرآن کریم، حفظ کل، 20 جز، 10 جز، اذان، مداحی و دعاخوانی و رشته پژوهشی شامل تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، احکام، انشای نماز و گفتمان مهدوی است.

انتهای پیام
captcha