هیئت‌ها نرم‌افزار پیروزی انقلاب اسلامی هستند
کد خبر: 4160916
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
اسماعیلی بیان کرد:

هیئت‌ها نرم‌افزار پیروزی انقلاب اسلامی هستند

وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه مهرواره هوای نو، هیئت‌ها را نرم‌افزار پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ۸۱ درصد مردم دهه اول سیاه‌پوش هستند، ۶۰ درصد در هیئت‌ها شرکت می‌کنند و ۵۴ درصد مردم نذری می‌دهند؛ این‌ها واقعیت جامعه ایران است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه دومین دوره «مهرواره هوای نو» که با هدف تجلیل از برگزیدگان سال هیئت و تشکل‌های دینی کشور، امروز دوشنبه ۱۶ مرداد ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد، گفت: ویژگی انقلاب ما این است که در زیست‌بوم عاشورایی و کربلایی به وجود آمده و به بالندگی رسیده و اکنون در حال نوافشانی است. انقلاب اسلامی ما فاطمی الحدوث است و از مهر ماه سال ۴۱ در ایام فاطمیه آغاز شده و شناسنامه ۶۰ ساله دارد اما جوان است و حسینی البقا است.

وی ادامه داد: انقلاب ما حسینی البقا است و در عاشورا و تاسوعا به پیروزی رسیده است. عاشورای سال ۴۲ منشأ بزرگ قیام ۱۵ خرداد بود. اربعین در این قیام نقش بزرگی داشت و از سال ۵۶ شروع شد. اربعین شهدای قم و تبریز و اربعین 56 و ۵۷ موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و انقلاب ما محصول این اربعین ها است.

وزیر ارشاد افزود: شما دیدید که چطور‌ رهبر انقلاب اسلامی ‌پس از سرنگونی رژیم صدام برای به صحنه آوردن تمام عنصرهای جبهه مقاومت اربعین را به حماسه تبدیل کردند این جریان یک شبکه مردمی است که نام آن هیئت حسینی است که سابقه هزار و اندی ساله دارد و نهضت بزرگ امام در وضعیت خفقان همه جانبه رشد کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: نرم افزاری که انقلاب اسلامی از آن استفاده کرد و امام راحل به قدرت ماورایی آن واقف بود، هیئت‌ها بودند که امام راحل با خوانش مجدد از کربلا، عاشورا و اربعین با استفاده از شبکه هیئت، در تمام کشور حاضر شد و حرکت کرد. چطور پیام امام به دورترین نقاط کشور رسید؟ این شبکه بزرگ و مؤمنانه همه نرم‌افزارهای در اختیار دشمن را از کار انداخت و این نرم افزار هیئت‌ها بودند که انقلاب اسلامی متکی به آن بود.

وی تصریح کرد: قدرت شبکه مردمی در این هیئت‌ها وجود دارد. در زمان روزهای سخت جنگ تحمیلی از کجا بچه‌ها وارد جبهه می شدند؟ هیئت‌ها بودند که شب‌های فراموش نشدنی کربلای پنج را آفریدند. امروز هم انقلاب اسلامی مجهز به این قدرت لایزال است. در این جنگ ترکیبی دشمن اراده جوان‌های ما را نشانه گرفته بود. برای اینکه آن‌ها را مأیوس، از گذشته پشیمان و از آینده ناامید کند اما راهبرد ما افتخار به گذشته و امید به آینده است.

وزیر ارشاد ادامه داد: دشمنان در محرم امسال هم مأیوس شدند و با بی خردی محرم و عاشورا را محل زورآزمایی خود قرار دانند. اصلاً مردم ما حرف‌های دشمنان را نشنیدند؛ مگر شور حسینی متاع مابه‌ ازایی دارد؟ مردم از تمام داشته و نداشته خود برای امام حسین(ع) مایه می‌گذارند. امروز به برکت انقلاب و ولایت فقیه جامعه ما رو به جلو در حرکت است.

وی گفت: ۸۱ درصد مردم دهه اول سیاه‌پوش هستند، ۶۰ درصد در هیئت‌ها شرکت می‌کنند، ۵۴ درصد مردم نذری می‌دهند. بشنوند کسانی که دوست ندارند بشنوند این واقعیت جامعه ایران است. مردم ما با تمام تفاوت‌ها زیر پرچم اباعبدالله جمع شده‌اند. اینجا خیمه وحدت است و هیئت‌ها پرچم انسجام و حرکت رو به جلوی مردم ایران است. ما از هیئت‌ها برای آماده‌سازی ظهور استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha