تأکید آیت‌الله سیستانی بر ضرورت حفظ حقوق شهروندان
کد خبر: 4163500
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

تأکید آیت‌الله سیستانی بر ضرورت حفظ حقوق شهروندان

مرجع عالیقدر شیعیان در عراق در دیدار با جمعی از مردم بغداد بر وظیفه صاحبان مناصب قدرت به حفظ حقوق و دارایی شهروندان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، آیت الله سید علی سیستانی(دام ظله) قبل از ظهر امروز، 28 مرداد تعدادی از شهروندان منطقه الجادریه شهر بغداد را به حضور پذیرفت.

پیش از این اخبار رسانه‌های عراقی حاکی از شکایت اهالی منطقه الجادریه بابت فشارها و تهدیدهایی داشت که از سوی برخی جهادت به آنها برای واگذاری زمین‌هایشان وارد آمده است.

دفتر آیت الله سیستانی در بیانیه‌ای تأکید کرد: امام سیستانی این رفتارهای مغایر با دین و قانون را محکوم کرد.

بر اساس این بیانیه، مرجع عالیقدر شیعیان در عراق تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف صاحبان مناصب قدرت که زمام مملکت در دست آنهاست، حفظ اموال و حقوق شهروندان است به نحوی که در برابر کسانی که با ارعاب و هراس‌افکنی به دنبال تعدی به اموال آنها هستند، بایستند به ویژه برابر کسانی که طرف‌هایی رسمی به شمار می‌روند.

شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی عراق اخیراً جمعی از اهالی منطقه الجادریه بغداد را نشان می‌دهد که از دولت عراق می‌خواهند مانع از این شود که طرف‌های سیاسی بانفوذی زمین‌های آنها را به تصرف خود درآورند.

هشام الرکابی، مشاور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق هم یکشنبه گذشته دستور تحقیق درباره موضوع تصرف زمین های شهروندانی از منطقه الجادریه توسط افرادی ذی نفوذ را داده بود، در حالی که این منطقه از گران‌ترین مناطق پایتخت عراق به شمار می‌رود.

الرکابی در شبکه اجتماعی اکس (توئیتر سابق) گفته بود که نخست‌وزیر  عراق به وزیر کشور دستور داده درباره تعرض به زمین‌های شهروندان در منطقه الجادریه تحقیق کند.

السودانی همچنین به دفتر خود دستور داده بود با اهالی متضرر از تعدی به اموال و دارایی آنها در الجادریه در تماس باشد.

انتهای پیام
captcha