الگو‌سازی نخستین مربی محجبه فوتبال انگلیس
کد خبر: 4164072
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰

الگو‌سازی نخستین مربی محجبه فوتبال انگلیس

یک مربی مسلمان فوتبال زنان در انگلیس که نخستین مربی محجبه این کشور به شمار می‌رود می‌گوید قصد دارد برای پیشرفت زنان مسلمان و اقلیت‌ها به یک الگو تبدیل شود.

به گزارش ایکنا به نقل از لسترمرکوری، آنی زیدی (Annie Zaidi) زن مسلمانی اهل لستر انگلیس در حال ایجاد مسیری برای زنان مسلمانان در فوتبال است و امیدوار است دیگران را تشویق کند که از او الگو بگیرند.

او در مسیر تبدیل شدن به اولین زن مسلمان در اروپا است که مدرک آ یوفا را در زمینه مربیگری فوتبال دریافت می‌کند.

او پس از کسب مجوز بی یوفا در سال 2017 مدال سلطنتی بریتانیا را برای خدمات در زمینه مربیگری فوتبال دریافت کرد.

وی می‌گوید: با وجود رؤیای بزرگ تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه‌ای، در زمان نوجوانی‌ام کمبود بازیکنان زن و تیم‌های دخترانه وجود داشت. او پس از کسب مدرک کارشناسی ارشد خود در زمینه مطالعات جوانان در اوایل دهه 2000، دریافت که هدف خود را یافته است. 

وی می‌گوید: من در یک مرکز جوانان مربیگری کردم و آنجا بود که فهمیدم فوتبال چیزی فراتر از ضربه زدن به توپ است. کار من بسیاری از کلیشه‌ها‌ را شکست؛ پس از تراژدی حملات 11 سپتامبر می‌توانید تصورات از یک دختر مسلمان  محجبه را تصور کنید.

این مربی فوتبال می‌گوید: من دختران را دوست دارم، اما هدف این نیست که آن‌ها را در ورزش نگه دارم، بلکه هدفم کمک به آنها برای رشد و توسعه و معرفی آن‌ها به باشگاه‌های مختلف در مناطقی است که در آن زندگی می‌کنند. 

وی افزود: روش ما این است: «توانمندسازی، الهام بخشیدن و تشویق دختران»، به ویژه در میان دختران سیاه‌پوست و اقلیت‌های مسلمان برای تحقق رویاهای آن‌ها و من شاهد زنده‌ای هستم که رؤیاها می‌توانند محقق شوند. نمایندگی برای این نسل مهم است و این نسل کسی را می‌خواهد که شبیه آن‌ها باشد و به همین دلیل است که دختران با من احساس راحتی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha