حکایت موفقیت سیاسی نخستین‌ بانوی محجبه در انتخابات مجلس ایالتی ایلینوی
کد خبر: 4172078
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶

حکایت موفقیت سیاسی نخستین‌ بانوی محجبه در انتخابات مجلس ایالتی ایلینوی

نبیله سید، جوانترین نماینده و اولین بانوی مسلمان محجبه‌ای است که برای نمایندگی در مجلس ایالتی ایلینوی انتخاب شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Elgin Observer، نبیله سید(Nabeela Syed)، نماینده مسلمان مجلس ایالتی ایلینوی شهریورماه در کالج ایالتی شهر الگین (Elgin Community College) سخنران مراسمی بود که توسط دانشجویان این دانشگاه برگزار شده بود. در طول این پنل، او داستان خود را از تبدیل شدن به جوان‌ترین عضو مجمع عمومی قانون‌گذاری در ایلینوی به اشتراک گذاشت و در مورد چگونگی تبدیل شدن به عنوان راهبر برای دانشجویان صحبت کرد.

حدود 7 سال پیش سید سال آخر دبیرستان بود. این دوران در زندگی او فشارهای زیادی را به همراه داشت: اینکه چه دانشگاهی را انتخاب کند، مسیر شغلی که به زودی در پیش خواهد گرفت و وضعیت فعلی کشور.

سال 2016 بود و دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری. دیدگاه‌ها و ایده‌های او همه جا و بر روی هر صفحه نمایش در سرتاسر آمریکا نقش بسته بود که باعث شد که این کشور در کشمکش دائمی قرار گیرد.

سید گفت: به یاد می‌آورم که احساس می‌کردم کسی کاندید شده که بسیار متفاوت از ارزش‌های من بود. او مدام در مورد مواردی مانند ممنوعیت ورود مسلمانان صحبت می‌کرد و این در حالی بود که من تصمیم گرفته‌ بودم در دوران دبیرستان با انتخاب خودم حجاب داشته باشم. من خیلی به هویتم، به هندی بودنم و به مسلمان بودنم افتخار می‌کردم، و حالا این مرد (ترامپ) در تلویزیون داشت برای ریاست جمهوری نامزد می‌شد و درباره ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور صحبت می‌کرد.

داستان نبیله سید و تبدیل شدن به اولین‌‌ها در ایلینوی

نبیله سید نگرانی همیشگی خود را در دبیرستان درباره عقب ماندن از دیگران توصیف کرد.

نماینده مسلمان مجلس ایالتی ایلینوی گفت: وقتی دبیرستان بودم، همیشه احساس می‌کردم از دیگران عقب‌تر هستم، هم‌سن‌های من می‌دانستند که می‌خواهند چه کار کنند.

سید در تیم مناظره دبیرستانش شرکت کرد و اشتیاق زیادی به بحث کردن داشت. اگرچه این سرگرمی اولش در زندگی‌اش بود، اما او به این فکر نمی‌کرد که آن را به شغل خود تبدیل کند. تا اینکه انتخابات ریاست جمهوری 2015-2016 بر تصمیم سید تأثیر گذاشت.

سید گفت: این مرد (ترامپ) در تلویزیون می‌خواهد من از سیاست دور باشم. او نمی‌خواهد من در این فضا حضور داشته باشم، پس چه کار کنم؟ شاید من باید بیشتر درگیر باشم. شاید باید بجنگم و باید خودم را مجبور کنم که در این فضا بمانم. زیرا اگر او این کار را نمی‌کرد، من اینجا نبودم و برای کاندید شدن در مجلس ایالتی ثبت نام نمی‌کردم.

یک اقلیت تمام عیار

نبیله سید 24 ساله متولد و بزرگ شده در پلتاین، واقع در ایلینوی، جوانترین عضو و اولین زن مسلمان محجبه مجمع عمومی ایلینوی است. سید نماینده منطقه 51 این ایالت است که با برنامه‌ها و اهداف عمده‌ای که داشت باعث شد یک منطقه که از نظر تاریخی جمهوری‌خواه بود به طرفدار حزب دموکرات تبدیل شود.

سید گفت: در 10 تا 15 سال گذشته، ما فقط یک مرد سفیدپوست میانسال داشتیم که نماینده این منطقه بود که حالا من نماینده آن هستم. بنابراین، وقتی گفتم کاندیدای انتخابات می‌شوم، مردم فکر می‌کردند بی‌معنی است که یک زن 22 ساله با حجاب آن هم یک زن رنگین‌پوست  حتی جرئت کند در این منطقه نامزد انتخابات شود.

داستان نبیله سید و تبدیل شدن به اولین‌‌ها در ایلینوی

نبیله سید در سن 22 سالگی کمپین خود را راه‌اندازی کرد. پس از جمع‌آوری امضاهای کافی برای نامزدی، سید یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات مقدماتی شد.

جامعه پلتاین با سردرگمی به کمپین سید وارد شد، زیرا تا آن موقع فقط نمایندگان مسن‌تر و سفیدپوست را دیده بود. به نظر می‌رسید که جامعه نسبت به توانایی سید برای برنده شدن در رقابتش اعتماد نداشت.

سید گفت: واقعیت ناگواری در این مسابقه وجود داشت که 80 درصد ساکنان منطقه من سفیدپوست هستند و من با یک زن سفیدپوست باید رقابت می‌کردم. به یاد دارم یک روز قبل از انتخابات مقدماتی، شخصی پیش من آمد و گفت: نبیله، در پایان روز، احساس بدی نداشته باش، زیرا مردم عادت ندارند افرادی مانند شما را در این منطقه ببینند.

نبیله با ۷۲ درصد آرا پیروز شد.

گام بعدی، مجلس ایالتی

نبیله سید پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی در ژوئن 2022، کمپین خود را برای انتخابات عمومی در نوامبر آغاز کرد. سید در سپتامبر 2021 شغل تمام‌وقت خود را رها تا برای انتخابات عمومی مبارزات انتخاباتی داشته باشد. بر خلاف انتخابات مقدماتی که در آن، او با سایر نمایندگان حزب دموکرات رقابت کرد، در انتخابات عمومی سید با رقیب جمهوری‌خواه خود، کریس بیوئس (Chris Bos)، رقابت کرد.

سید گفت: ما با 53 درصد آرا پیروز شدیم. این اولین باری بود که این منطقه کاملاً تغییر کرد. این ناحیه جدید از جمهوری‌خواه به دموکرات تبدیل شد و اولین بار بود که یک زن مسلمان در مجمع عمومی قانون‌گذاری ایالتی شرکت می‌کرد.

سید در ژانویه 2023 کار خود را آغاز و با 15 مقام تازه منتخب دیگر وارد مجلس ایالتی شد. رئیس مجلس، سید را به عنوان مسئول گردآوری آرای نمایندگان حزب دموکرات در مورد برخی از لایحه‌ها و دریافت نظرات آنها در مورد برخی موضوعات تعیین کرد.

سید در این‌باره می‌گوید: من تنها کسی در میان تیم رهبری حزب هستم که قبلاً هرگز در مجمع عمومی شرکت نکرده و جوان‌ترین عضو تیم رهبری هستم.

نبیله سید از زمان انتخاب شدن، 9 لایحه را تصویب کرده و قصد دارد لوایح بیشتری را نیز به تصویب برساند. لوایحی که او تصویب کرد در مورد مقرون به صرفه بودن داروهای تجویزی، لایحه‌ای در مورد دانش‌آموزان دارای معلولیت و حمایت بهتر از آنها و لوایحی متمرکز بر دسترسی به اسناد دادگاه برای کمک به افرادی که از املاک و یا خانه خود اخراج شده‌اند.

تلاش برای رفع مشکلات حوزه نمایندگی

وقتی از سید در مورد موانعی که او در زندگی روزمره با آن روبه‌رو می‌شود، سؤال شد، توضیح داد که این مشکلات به جای اینکه به دلیل نابرابری‌های جنسیتی باشد به نوع دید مردم به سن او ناشی می‌شوند.

سید گفت: یک چالش این بود که مردم چقدر مرا جدی گرفتند. فکر می‌کنم این مسئله به این موضوع تبدیل شد که چقدر جوان بودم و ممکن است برای مردم چقدر ساده‌لوح به نظر بیایم. اما وقتی صحبت از شک مردم به من می‌شود، همیشه زن بودن کمکی به حل آن نمی‌کند. از بسیاری جهات، فکر می‌کنم زن بودن به شما کمک می‌کند و نحوه برخورد من با چیزها را تغییر می‌دهد. فکر می‌کنم تجربیات زندگی‌ام به تصمیم‌هایی که می‌گیرم کمک می‌کند، اما وقتی شما یک زن جوان هستید، مردم بیشتر مایلند به شما و توانایی‌هایتان شک کنند.

داستان نبیله سید و تبدیل شدن به اولین‌‌ها در ایلینوی

سید دانشجویان حاضر در پنل را تشویق کرد که برای دنبال کردن یک هدف هیچ‌وقت دیر نیست و توضیح داد که دوستش او را تشویق کرد که نامزد انتخابات شود و این همان چیزی بود که این ایده را در ذهن او کاشت. او به دانشجویان تأکید کرد که بدون توجه به اینکه در چه مرحله‌ای از زندگی‌شان هستند، بلندپروازی‌های خود را جدی بگیرند.

سید گفت: من هرگز مسیر زندگی‌ام را برای کاندیداتوری برنامه‌ریزی نکردم. بنابراین آنچه می‌خواهم بر آن تأکید کنم این است که هدف شما هر چه باشد، هرگز برای شروع دیر نیست. اینطور نیست که مجبور باشید تمام جوانی خود را صرف برنامه‌ریزی همه چیز کنید تا به مقصد برسید.

سید همچنان به حمایت از حقوقی که ایلینویی‌ها از آن برخوردارند، ادامه می‌دهد و به هموار کردن راه برای سیاستمداران دیگر اعتقاد دارد. او به تلاشی که برای کارش و اعتماد جامعه‌اش می‌کند تا ایلینوی بهتری بسازد، احترام می‌گذارد. او این حقیقت را ابراز کرد که از زن بودن در سیاست و زنانی که در درون احزاب سیاسی هستند احساس غرور می‌کند.

انتهای پیام
captcha