سازمان ملل: تمامی شهرک‌های اسرائیلی غیرقانونی است
کد خبر: 4164216
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

سازمان ملل: تمامی شهرک‌های اسرائیلی غیرقانونی است

فرستاده سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه گفت که بر اساس قوانین بین‌المللی تمامی شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی غیرقانونی است و مانع بزرگی برای دستیابی به صلح به شمار می‌رود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری صفا، تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه گفت که تمامی شهرک‌سازی‌های اسرائیل در فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و مانع بزرگی برای دستیابی به صلح است.
 
وی در جلسه توجیهی در شورای امنیت سازمان ملل متحد که در آن به موضوع تخریب اموال و تأسیسات فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها پرداخته شد افزود: مقامات اشغالگر اسرائیل 58 تأسیسات فلسطینی را در منطقه C کرانه باختری اشغالی و 6 مورد در قدس شرقی را تخریب، مصادره یا صاحبان آن را مجبور به تخریب کردند که منجر به آواره شدن 28 فلسطینی از جمله 14 کودک شد.
 
وی افزود که این تخریب‌ها به دلیل عدم صدور مجوزهای ساختمانی توسط مقامات اشغالگر است که دریافت آن تقریباً برای فلسطینی‌ها غیرممکن است. وی به تخریب یک دبستان فلسطینی در منطقه عین سامیه واقع در رام الله و البیره، چند روز مانده به آغاز سال تحصیلی، اشاره کرد.
 
وینسلند از مقامات اشغالگر خواست تا تخریب اموال فلسطینی‌ها و آواره‌سازی فلسطینی‌ها را متوقف و طرح‌های بیشتری را تصویب کنند که فلسطینیان را قادر به ساخت و ساز قانونی و رفع نیازهای خود می‌کند.
 
وی افزود که وضعیت مالی تشکیلات خودگردان فلسطین با توجه به اینکه انتظار می‌رود کسری مالی آن در سال جاری به بیش از 370 میلیون دلار برسد، همچنان دشوار است.
 
به گفته وی اقدامات ریاضتی منجر به کاهش قابل توجه حقوق کارکنان و کمک‌های اجتماعی شده است. 
 
فرستاده ویژه سازمان ملل به کمبود بودجه پیش روی نهادهای سازمان ملل متحد اشاره کرد که توانایی آنها را برای ارائه خدمات اساسی به فلسطینیان تضعیف می‌کند. وی ادامه داد: آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به 75 میلیون دلار کمک نیاز فوری دارد تا بتواند تا پایان سال به کمک‌های غذایی به یک میلیون و دویست هزار فلسطینی در غزه ادامه دهد.
 
برنامه جهانی غذا همچنین به 41 میلیون دلار برای احیای عملیات خود در فلسطین اشغالی نیاز دارد. به گفته وی دی پی درخواست بشردوستانه برای حمایت از فلسطینی‌ها که توسط سازمان ملل و شرکای آن آغاز شده است، تنها 30 درصد از کل بودجه مورد نیاز برای سال جاری فراهم شده است.
انتهای پیام
captcha