برپایی نمایشگاه خوشنویسی قرآن در بغداد
کد خبر: 4164396
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵

برپایی نمایشگاه خوشنویسی قرآن در بغداد

اداره هنرهای عمومی وزارت فرهنگ عراق از برپایی نمایشگاه خوشنویسی قرآن کریم در بغداد طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الزمان،  اداره هنرهای عمومی در بغداد پایتخت عراق در حال آماده شدن برای برگزاری نمایشگاه قرآن کریم با همکاری انجمن خوشنویسان عراق در پایان ماه جاری میلادی است.

برای اولین بار در عراق یک قرآن خوشنویسی در ابعاد 50 در 70 سانتی متر به ابتکار 30 هنرمند عراقی تهیه شده که در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

علی عوید، مدیرکل اداره هنرهای عمومی عراق گفت: این اداره بیشتر ملزومات اولیه برای برپایی نمایشگاه را تکمیل کرده و با مجمع و شرکت‌کنندگان با آثار هنری مربوط به آیاتی از قرآن هماهنگ شده است. این نمایشگاه در تالارهای حوزه هنری مقر وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی برگزار می‌شود.

وی در صفحه فیس‌‌بوک اداره هنرهای عمومی عراق توضیح داد که این نمایشگاه با هدف معرفی برجسته‌ترین خطوط به کار رفته در کتابت قرآن کریم  برگزار می‌شود که مرجع هویتی و فرهنگی اکثریت جامعه عراق است، علاوه بر اینکه فرصتی برای استفاده از زیبایی‌شناسی نقوش اسلامی مهیا می‌شود.

این فعالیت به عنوان بخشی از تعهد اداره هنرهای عمومی عراق در قبال میراث عظیم فرهنگی و انسانی جامعه عراقی و هویت فراگیر آن است که در متون قرآن کریم شکل گرفته است.

انتهای پیام
captcha