آستان مقدس عباسی از برترین‌ خوشنویسان قرآنی تجلیل کرد
کد خبر: 4090240
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

آستان مقدس عباسی از برترین‌ خوشنویسان قرآنی تجلیل کرد

آستان مقدس عباسی با برگزاری مراسمی از خوشنویسان برنده مسابقه ثقلین ویژه خوشنویسی قرآن تجلیل کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس عباسی، مصطفی مرتضی ضیاءالدین، مسئول اداره حرم مطهر عباسی(ع) در مراسمی از خوشنویسان برنده مسابقه خط ثقلین تجلیل کرد. این مسابقه با موضوع کتابت قرآن کریم و از سوی مرکز علمی قرآن کریم برگزار شد.

به گفته یکی از مسئولان آستان مقدس عباسی، طرح کتابت قرآن که به همت مرکز چاپ قرآن وابسته به مرکز علمی راه‌اندازی شده، یکی از پروژه‌های مهمی است که به دلیل تأثیرگذاری آن در سطح داخلی و بین‌المللی از سوی آستان مقدس عباسی به طور کامل حمایت می‌شود.

وی افزود: برندگان این مسابقه گروهی از خوشنویسان عراقی بوده‌اند که در زمینه کتابت قرآن از سابقه ارزشمندی برخوردار بوده و آثار با کیفیتی را در این زمینه ارائه کرده‌اند.

از سویی این طرح که به گفته مسئولان حرم مطهر عباسی نخستین طرح از این نوع در عراق است، با هدف تحول در کتابت قرآن کریم و نوآوری در آن با احترام به قواعد شناخته شده کتابت و خوش‌نویسی در دستور کار قرار گرفته است.

در این مسابقه 46 خوش‌نویس شرکت داشتند. آثار معرفی‌شده از سوی هیئت داوران بین‌المللی که خود دارای تجربه گستره در کتابت قرآن کریم بودند، بررسی و در نهایت آثار برگزیده معرفی شد.

هیئت داوران مسابقه از هر خوشنویس خواسته است تا سه جزء از قرآن را کتابت کند و این پروژه تا قبل از ماه مبارک رمضان آینده به پایان می‌رسد.

انتهای پیام
captcha