نقش بستن شعارهای ضد نتانیاهو بر دیوار مقر سازمان ملل + فیلم
کد خبر: 4169575
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

نقش بستن شعارهای ضد نتانیاهو بر دیوار مقر سازمان ملل + فیلم

در آستانه سفر نتانیاهو به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، مخالفان وی شعارهایی را بر روی دیوار مقر سازمان ملل نقش بستند.

به گزارش ایکنا روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت در آستانه سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به نیویورک برای  شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، مخالفان نتانیاهو در این شهر شعارهای خود را بر روی ساختمان مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به نمایش درآوردند. 

در این شعارها نوشته شده است: «سخنان نخست‌وزیر مجرم نتانیاهو را باور نکنید».

از سوی دیگر نتانیاهو در واکنش به اعتراضات علیه سیاست‌های وی مدعی شد معترضان یهودی و اسرائیلی در نیویورک با ایران همسو هستند. نتانیاهو کوشید معترضان به اصلاحات قضایی کابینه‌ش را مرتبط با ایران نشان دهد.

 وبسایت تایمز آو اسرائیل گزارش داد بنیامین نتانیاهو که بامداد دوشنبه عازم آمریکا شده تا در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کند، طی سخنانی  پیش از آغاز این سفر، به انتقاد از مخالفان اصلاحات قضایی پرداخت که قصد دارند علیه او در آمریکا تظاهرات کنند. 

نتانیاهو در ادعایی عجیب گفت: این دوازدهمین بار است که به عنوان نخست‌وزیر در سازمان ملل حاضر می‌شوم. همیشه تظاهرات به نفع اسرائیل یا علیه اسرائیل بوده است. اما این بار شاهد تظاهرات علیه اسرائیل هستیم آن هم توسط افراد وابسته به ساف، (تشکیلات خودگردان فلسطین)، ایران و دیگران. دیگر هیچ چیز تعجب‌آور نیست.

تصویب لایحه‌ای توسط پارلمان اسرائیل یا کنست که ماه گذشته صورت گرفت و اختیارات دیوان عالی را محدود می‌کند، مخالفت‌های داخلی و حتی درخواست‌های بین‌المللی از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و دولت راست افراطی او را برای بررسی مجدد به همراه داشته است.

فشار برای تصویب این لایحه که ماه‌ها در حال بررسی است، هزاران اسرائیلی را به مدت چندین هفته به خیابان‌ها کشاند. مخالفان، فراخوان حفاظت از دموکراسی داده و بر این باورند که دولت کنونی و کنترل آن بر کنست، نشانه خروج از هنجارهای دموکراسی پارلمانی در این رژیم است.

انتهای پیام
captcha