تکمیل یادبود «روز مقاومت» در غزه
کد خبر: 4169902
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

تکمیل یادبود «روز مقاومت» در غزه

اتاق مشترک علمیات جناح‌های مقاومت فلسطینی در غزه از تکمیل بنای یادبود «روز مقاومت» در مقابل دروازه رفح در جنوب نوار، خبر داده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از شهاب نیوز، اتاق مشترک جناح‌های مقاومت فلسطین، ساخت بنای یادبود شکست اشغالگران در نوار غزه را که در مقابل دروازه رفح در جنوب نوار غزه افتتاح می‌شود، به پایان رساند.

این بنای یادبود در پایان فعالیت‌های بزرگداشت شکست رژیم صهیونیستی در نوار غزه رونمایی خواهد شد که فلسطینی‌ها آن را «روز مقاومت» می‌نامند. این بنا 9 متر طول دارد و به شکل یک مشت و نماد قدرت است.

تکمیل یادبود «روز مقاومت» در غزه

در اطراف این مشت، نمونه‌هایی از تسلیحاتی قرار گرفته است که مقاومت در سال 2000 تا 2005 در برابر اشغالگران بکار گرفته است. سال 2005 نقطه عطفی در مقاومت در برابر اشغالگران و شکست آنها در نوار غزه بود.

این بنای یادبود همچنین حاوی سابقه‌ای از برجسته‌ترین عملیات‌های چریکی علیه ارتش اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست در نوار غزه است؛ امری که تمام گروه‌های فلسطینی در اجرای آن مشارکت داشتند و نقش مهمی در شکست اشغالگران داشت.

این یادبود قرار است فردا چهارشنبه، 29 شهریور با حضور سران گروه‌های فلسطینی، نمایندگان اتاق مشترک، خانواده شهدا، دیگر شخصیت‌های حقوقی و جمع کثیری از شهروندان رونمایی شود.

انتهای پیام
captcha